بخش رویداد بروکسل در آستانه فصل جشنواره با کمبود کارکنان دست و پنجه نرم می کند

بروز گزارش می دهد که درست مانند صنعت مهمان نوازی بروکسل، بخش رویدادها از کمبود شدید کارکنان رنج می برد زیرا جشنواره های بیشتری نسبت به قبل در پایتخت برگزار می شود.

به گفته Stijn Snaet از کنفدراسیون رویداد، سازمان چتر این بخش که نماینده تقریباً 748 سازمان، شرکت و فریلنسر است، همه‌گیری باعث از دست دادن کارمندان و کارگران آزاد در این بخش شد. برای رویدادهای برنامه ریزی شده. ما اکنون با چالش بزرگی از نظر سازماندهی، خلاقیت و انعطاف روبرو هستیم.”

اسنات ادعا می کند که کمبود حداقل به 700 نفر می رسد. “اما خوشبختانه، این بخش به خلاقیت و عدم فلج شدن توسط این مشکل معروف است. همه در تلاش برای یافتن راه حل هستند.” کنفدراسیون رویداد از آن زمان فراخوانی برای نیروی کار جدید راه اندازی کرده است. همه خوش آمدید: پروفایل های دائمی و موقت، دانش آموزان و داوطلبان.

تابستان‌های بدون جشنواره در زمان محدودیت‌های بهداشتی شدید ضرر بزرگی بود، و بنابراین امسال بیش از هر زمان دیگری در بروکسل وجود دارد. این نیز تا حدی دلیل مشکل است: ابتکارات جدید تقاضای اضافی ایجاد می کند.

این همان چیزی است که برت شرورز، کارگردان Brosella نیز می گوید. او متوجه می شود که مشکل عمدتاً از تامین کنندگان ناشی می شود. وی ادامه داد: وقتی صحبت از مراحل ساخت، ساخت، روشنایی و امنیت می شود، دانش و نیروی انسانی از بین رفته است، تامین کنندگان هم می گویند که می توانند بیایند، اما به دلیل تقاضای زیاد، قیمت ها به شدت افزایش یافته است، می بینیم که قیمت صدا و تقویت تقریباً دو برابر شده است.»

ژیل دی دکر، سازمان دهنده شهر پارادایس این موضوع را تایید می کند. او می‌گوید: «وضعیت به‌ویژه از نظر تأمین‌کنندگان، از جمله، صدا و دکور، دشوار است، زیرا کارکنان زیادی را از دست دادند. این برای جشنواره ما که هنوز در مقیاس کوچک است، پیامدهایی دارد».

فستیوال هورست که این آخر هفته برگزار می شود نیز جشنواره کوچکتری است. Jochem Daelman، برگزار کننده جشنواره، موافق است که جستجو برای کارکنان پشتیبانی یک چالش بوده است. “با وجود اینکه ما کوچکتر هستیم، اما آسان نیست. سال گذشته کمبود واقعی وجود داشت. امسال متوجه شدیم که به خصوص در مورد کارکنان پشتیبانی دشوار است. به عنوان مثال، برای نور و صدا، افراد با تجربه اغلب دیگر در دسترس نیستند. “

کمبود نیرو در جشنواره ها کمتر مشکل ساز است. Brosella می تواند روی یک تیم دائمی وفادار از داوطلبان حساب کند و سازمان با پروژه های سازمان یافته جوانان در بروکسل همکاری می کند.

کافه Couleur همچنین به تعداد زیادی از داوطلبان منظم خود متکی است. سخنگوی کافه Couleur گفت که برگزارکنندگان هیچ مشکلی برای رویداد امسال پیش بینی نکنند. “ما هر سال به دنبال داوطلب هستیم و هر سال موفق می شویم. امیدوارم امسال نیز.”

در شهر پارادایس، داوطلبان را امسال حتی راحت‌تر از سال 2021 پیدا می‌کنند. دی دکر می‌گوید: «ما هنوز یک جشنواره کوچک هستیم، به همین دلیل است که می‌توانیم به یک جامعه نسبتاً قوی بازگردیم. او می‌گوید جشنواره هورست می‌تواند روی ترکیبی از داوطلبان و کارگران حرفه‌ای، هم قبل و هم در طول جشنواره حساب کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *