بوشز اطمینان می دهد که MR در بازنگری منشور دموکراسی شرکت خواهد کرد

او در طول برنامه Jeudi en Prime در تلویزیون RTBF، یک هفته پس از شرکت در یک مناظره جنجالی با همتای خود از حزب راست افراطی Vlaams Belang، گفت: “ما دعوت شده ایم. ما پاسخ مثبت می دهیم.” تام ون گریکن، در کانال تلویزیون عمومی فلاندرز VRT.

بر اساس گزارش روزنامه “Le Soir”، PS، Ecolo و Les Engagés منشور دموکراسی 2002 را بازبینی و تطبیق داده اند. نسخه جدید در 8 مه، بیست سال پس از تصویب آخرین نسخه این متن، که رفتار احزاب دموکراتیک را در قبال راست افراطی و راست افراطی نشان می دهد، برای تصویب به سایر احزاب فرانسوی زبان ارائه شد. که توسط PS، Ecolo، MR و cdH (اکنون Les Engagés) امضا شد.

این ابتکار سه حزب پس از مناظره پنجشنبه گذشته در برنامه ترزکه در VRT بین MM متولد شد. بوشز و ون گریکن، در تناقض با منشور 2002. PS، Ecolo و The Committed تخمین زده بودند که رهبر دختر لیبرال های فرانسوی زبان از “خط قرمز” عبور کرده است.

منشور جدید منشور رفتار خوب را همراهی خواهد کرد. به ویژه، پدیده‌های جدیدی مانند شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار می‌دهد که در آن تبلیغات راست افراطی رونق می‌گیرد. این به ویژه موضوع امتناع از هر گونه مناظره با نماینده یک حزب بلژیکی یا خارجی است که “به وضوح حاوی ایدئولوژی ها یا پیشنهادهایی است که احتمالاً به اصول دموکراتیکی که زیربنای نظام سیاسی ما را تشکیل می دهند، از جمله در شبکه های اجتماعی، یا از مصاحبه مشترک امتناع می کند. با یکی از نمایندگانش

به گفته رئیس PS، پل مگنت، متن به PTB و DéFI نیز ارسال شده است. او صبح پنجشنبه در برنامه تلویزیونی La Première (RTBF) گفت: “امیدوارم چه کسی آن را امضا کند”.

آقای بوشز در برنامه RTBF یادآور شد که این خود حزب او بود که تا شنبه گذشته تأیید کرد که خوب است منشور و آیین نامه رفتار خوب را بازبینی کنیم.

در یک بیانیه مطبوعاتی، MR “ضروری برای تعمیق این متون از طریق ادغام تهدیدهای جدیدی که بر دموکراسی های ما سنگینی می کند، یعنی افراط گرایی راست و چپ، رادیکالیسم مذهبی و پوپولیسم از همه نوع” ضروری دانست. حزب لیبرال ادامه داد: «هم‌چنین ادغام واقعیت‌های جدید در این متون به دلیل ظهور وسایل ارتباطی جدید مفید است» و به همه احزاب دموکراتیک فرانسوی زبان پیشنهاد کرد در این راستا تلاش کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *