برای بلژیکی‌های سخت‌گیر، فعالیت‌های تفریحی در حال تبدیل شدن به تجملات هستند

بر اساس یک نظرسنجی جدید که توسط اداره آمار بلژیک در مورد درآمد و شرایط زندگی انجام شده است، بیش از یک میلیون بلژیکی در وضعیت محرومیت مادی و اجتماعی به سر می برند.

از پاسخ دهندگان 6700 خانوار در سراسر کشور در مورد 13 هزینه ای که می توانستند یا نمی توانستند بپردازند سؤال شد. خانوارهایی که توانایی پرداخت پنج هزینه از این 13 هزینه را ندارند از نظر مادی و اجتماعی محروم محسوب می شوند. داده ها بین فوریه و اوت 2022 جمع آوری شده است.

کریستوف بلانکارت از گروه ضربت بین فدرال بلژیک در مبارزه با فقر، ناامنی و طرد اجتماعی، گفت که نتایج تصویری تلخ را ترسیم کرد.

او به Bel RTL گفت: «برای ما، ارقام هنوز بسیار نگران کننده هستند. «این نسبت برای دسته‌های خاصی از جمعیت – گروه‌های آسیب‌پذیر مانند بیکاران، مستأجران، خانواده‌های تک‌والدی یا افراد با درآمد پایین بسیار بالاتر است. برای بیکاران، از هر سه نفر یک نفر در شرایط محرومیت مادی و اجتماعی قرار دارد.»

بر اساس این نظرسنجی، از هر پنج بلژیکی مورد بررسی، یک نفر گفته است که نمی تواند هزینه های پیش بینی نشده 1300 یورویی را بپردازد. همین نسبت از پاسخ دهندگان گفتند که برای آنها غیر قابل تصور است که یک هفته در سال به تعطیلات بروند. حدود 5 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نمی توانند خانه های خود را به اندازه کافی گرم کنند – بالاترین درصد از سال 2019.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که فعالیت‌های اولیه اوقات فراغت به طور فزاینده‌ای برای بلژیکی‌ها به تجملات تبدیل می‌شوند، به طوری که از هر 10 یک نفر نمی‌تواند به طور منظم در فعالیت‌های ورزشی شرکت کند، به سینما برود یا کنسرت ببیند.

نتایج به‌شدت بر اساس منطقه متفاوت بود، به طوری که تقریباً یک نفر از هر پنج – 17.5٪ – در منطقه پایتخت بروکسل، 14.4٪ در والونیا و 5.4٪ در فلاندر در وضعیت محرومیت مادی و اجتماعی زندگی می‌کردند.

فقر ذهنی، که به عنوان داشتن مشکل قابل توجه در تأمین هزینه های زندگی تعریف می شود، در پایتخت نیز شیوع بیشتری داشت و بیش از یک سوم پاسخ دهندگان (35.4 درصد) با آن مواجه بودند. تقریباً یک چهارم – 23.7٪ – از پاسخ دهندگان از جنوب کشور در فقر ذهنی زندگی می کردند، در حالی که کمتر از یک نفر از هر 10 – 9.7٪ در فلاندر زندگی می کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *