برخی از خیابان های بروکسل به دلیل عریض بودن ماشین ها یک طرفه می شوند

با بزرگ‌تر شدن و سنگین‌تر شدن ماشین‌ها، برخی از جاده‌های بروکسل دیگر نمی‌توانند دو وسیله نقلیه را در کنار هم قرار دهند و باید فقط برای تردد یک طرفه تبدیل شوند.

به گزارش RTBF، خیابان Maes در Ixelles از نوامبر یک طرفه بوده است. انتظار می رود دیگران نیز دنبال کنند.

محقق فرانسوی Aurélien Bigo توضیح داد که خودروها از دهه 1960 به طور متوسط ​​14 درصد رشد کرده اند. برای مثال رنو کلیو از دهه 2000 تا کنون 16 سانتی متر بزرگتر شده است.

خیابان های شهر همان گسترش را ندیده اند. این امر منجر به ترافیک های ناخوشایند می شود که باعث شلوغی بیشتر یکی از پر ترافیک ترین پایتخت های اروپا می شود.

همچنین منجر به برخوردهای جزئی یا پاره شدن آینه‌های جانبی خودرو می‌شود که دو وسیله نقلیه عریض تلاش می‌کنند هر دو در یک فضای باریک قرار بگیرند.

Rue Maes نقطه داغی برای چنین حوادثی بود، چند بلوک از Place Flagey.

یکی از کارمندان مغازه ای در همان نزدیکی مشاهده کرد: «صدای بوق زیاد بود. «ماشین ها به سختی از کنار هم عبور می کردند و به همین دلیل بوق می زدند. این را زیاد می‌شنید.»

شورای شهر بنا به درخواست ساکنان محلی، خیابان را یک طرفه کرد، که آلودگی صوتی را کاهش داد، اما ایو رویت، رئیس شهرسازی، گفت که پرونده Rue Maes به سختی موردی منفرد است.

رویت به RTBF گفت: “این در حال تبدیل شدن به یک مشکل واقعی شهری است – به دلیل اندازه وسایل نقلیه، خیابان ها آنقدر کوچک هستند که امکان تردد دو طرفه و پارک در دو طرف را فراهم نمی کنند.”

به نظر من تولیدکنندگان با این مدل‌های بسیار عریض به پای خود شلیک می‌کنند، زیرا ما دولت تقریباً موظف هستیم با حذف جای پارک یا یک طرفه کردن خیابان‌ها، جای خودرو را در شهر محدود کنیم.»

رویت اضافه کرد که عرض خودروها نیز برای پارک در کنار خیابان ها مشکل ساز است، زیرا فضاها برای مدل های جدید و بزرگتر گاهی اوقات بسیار باریک است.

برخی از رانندگان به منظور جلوگیری از کنده شدن آینه توسط خودروهای عبوری تا حدی در پیاده رو پارک می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *