برنامه ریزی برای راه آهن بین المللی جدید از بروکسل به پاریس

بر اساس گزارش روزنامه بلژیکی لا لیبر، اپراتور ریلی بلژیکی SNCB و همتای فرانسوی آن، SNCF، در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک سرویس قطار بین المللی جدید هستند که بروکسل را به پاریس متصل می کند.

با تاریخ راه اندازی که برای دسامبر 2024 تعیین شده است، قطار از Schaerbeek آغاز می شود و از ایستگاه های اصلی راه آهن در مرکز بروکسل قبل از رفتن به مونس و به Creil و Aulnoye-Aymeries در سمت فرانسوی می گذرد.

سخنگوی SNCB به Bruzz گفت در حالی که قطارهای پرسرعتی که از بروکسل-میدی حرکت می کنند وجود دارد و مسافران را در کمتر از 90 دقیقه به پاریس می آورد، سرویس جدید از خطوط غیرسرعت بالا استفاده می کند و یک جایگزین با “قیمت رقابتی” ارائه می دهد.

ژرژ گیلکینت، وزیر جابجایی بلژیک از این طرح ها استقبال کرده است. او به Bruzz گفت: “من متقاعد شده ام که تقاضای زیادی برای اتصالات ارزان تر و منظم تر با استفاده از قطارهای بین المللی معمولی وجود دارد.”

گیلکینت امیدوار است که این اتصال جدید بتواند چند ماه زودتر از زمان پیش بینی شده و در زمان برگزاری المپیک پاریس که در جولای 2024 آغاز می شود، آغاز شود.

وی گفت: بسیاری از بلژیکی‌ها برای بازی‌های المپیک 2024 به فرانسه سفر خواهند کرد و اگر بتوان این پیشنهاد قطار جدید را چند ماه به جلو آورد، می‌توانند به دوست‌دار محیط‌زیست‌ترین راه به این بازی‌ها سفر کنند.

در حال حاضر مطالعه ای برای تایید امکان سنجی پروژه در حال انجام است. جدول زمانی و توقف های میانی نیز هنوز تایید نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *