برنامه Strava ممکن است داده‌هایی را برای افراد دارای نیت بد نشان دهد

اگر اغلب به گردش، پیاده‌روی، آهسته دویدن، دویدن یا دوچرخه‌سواری می‌روید، می‌توانید از Strava برای به اشتراک گذاشتن داده‌های خود با دوستانتان استفاده کنید و از آنها تشکر کنید. یا ممکن است از آن برای پیگیری داده های خود یا رقابت با دیگران استفاده کنید. در ماه می گذشته، Strava دارای بیش از 100 میلیون کاربر در 195 کشور بود.

Strava اکنون 200 متر اول مسیر شما را به طور خودکار پنهان می کند زیرا مردم اغلب از خانه شروع می کنند. شما این امکان را دارید که این محیط را تا 400 متر یا بیشتر افزایش دهید. کارل دهندت (KU Leuven) محقق به VRT NWS گفت: “اما این یک احساس کاذب از امنیت را ایجاد می کند.” “ما 1.4 میلیون فعالیت در Strava را تجزیه و تحلیل کردیم و توانستیم نقطه شروع پنهان را در 85 درصد موارد کشف کنیم. ما در مورد نمایه های عمومی صحبت می کنیم، اما بیشتر علاقه مندان به ورزش دوست دارند داده های خود را به اشتراک بگذارند، برای دریافت حمایت یا برای رقابت.”

این بدان معناست که افراد دارای نیت بد نیز می توانند آدرس منزل شما را ردیابی کنند. سارقان ممکن است قصد دزدیدن دوچرخه (گران قیمت) شما را داشته باشند، یا ممکن است بدانند چه زمانی در خارج از کشور هستید، زمانی که فعالیت های خود را در طول یک سفر خارجی پست می کنید. سرقت دوچرخه در گذشته نیز دیده شده است. Strava اکنون با محققان بلژیکی ملاقات خواهد کرد تا ببیند چگونه می توانند از داده های افراد بهتر محافظت کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *