برنده بلیط برای بازی در KVS در بروکسل در مورد روزنامه نگار ترور شده مالتی

دافنه کاروانا گالیزیا برجسته‌ترین روزنامه‌نگار تحقیقی مالتا بود که در اکتبر 2017 بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده کشته شد. او فساد را در بالاترین سطوح در محافل دولتی و تجاری در کشورش افشا کرده بود.

قتل یک روزنامه نگار برجسته در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا توجه بین المللی را به خود جلب کرد و نگرانی هایی را در مورد حاکمیت قانون در مالت ایجاد کرد.

یک تحقیق عمومی متوجه شد که ایالت مسئول مرگ کاروانا گالیزیا است و تحقیقات منجر به استعفای نخست وزیر جوزف مسکات در سال 2019 پس از دست داشتن در دست داشتن همکاران نزدیک او شد، اگرچه او اتهامات فساد را رد کرد.

سردبیر تایم آف مالتا، هرمان گرچ، گزارشی از تحقیقات انجام داد و با افرادی که در مرکز پرونده بودند صحبت کرد. این الهام بخش او شد تا یک درام را بر اساس مصاحبه ها و پرونده قضایی بنویسد.

بازی او آنها او را منفجر کردند در تاریخ 4 و 5 اردیبهشت در تئاتر KVS به زبان انگلیسی با زیرنویس فرانسوی و هلندی روی صحنه می رود. بحثی به زبان انگلیسی بین گرچ و پسر کاروانا گالیزیا متیو بعد از اجرا خواهد بود.

گرچ می گوید: «این خود نمایشنامه نویسی است

این تولید توسط انجمن روزنامه نگاران اروپایی حمایت می شود. داوطلب Danica Van der Merwe و معاون AEJ بلژیک آلیا پاپاجئورجیو با گرچ درباره انگیزه او برای نوشتن درام مصاحبه کردند.

او گفت: «وقتی کلاه یک نمایشنامه نویس بر سر می گذاشتم، بیشتر از زمانی که کلاه یک روزنامه نگار به سر می کردم، با من صحبت می کردند.

گرچ در پاسخ به این سوال که چرا شخصیت‌ها را به عنوان مفاهیمی مانند «عنصر جنایتکار» برچسب‌گذاری می‌کند، توضیح داد که روی «پوسته‌های تخم مرغ قانونی» راه می‌رفت، و به همین دلیل بود که یک روایت تخیلی را انتخاب کرد.

با این حال، بسیاری از مطالب از اظهارات و شهادت های واقعی می آید. فیلمنامه کلمه به کلمه است، یعنی خیلی از حرف هایی که در نمایشنامه زدم در شهادت ها و مصاحبه ها به من گفته شد.»

گرچ تجربه سوررئال مشاهده افرادی را که «در صحنه سیاسی دست نخورده تلقی می شوند» که برای بازجویی به ایستگاه پلیس راهپیمایی می کردند، توصیف کرد. با خود گفت: «این خود نمایشنامه نویسی است».

تصمیم برای روی صحنه بردن این نمایش در بروکسل به جای مالت به دلیل “خجالت” بودن دولت و بازرسان این کشور و همچنین محدودیت های کووید بود.

اما دلیل دیگری برای نشان دادن آن به مخاطبان گسترده‌تری وجود داشت: «بُعد بین‌المللی دارد. دافنه کاروانا گالیزیا فقط یک نام دیگر نیست. در مورد آزادی رسانه ها و دموکراسی صحبت می کند. گرچ افزود: این در مورد احتمال دست داشتن یک دولت در قتل صحبت می کند.

عکس ها: (ج) داریل کوچی

پیروزی! یک جفت بلیط برای اجرا در KVS Box در 4 یا 5 می (هر دو ساعت 20:30). برای ورود کافی است مشخصات خود را در زیر وارد کنید. اگر برنده شدید، دوشنبه (2 می) به شما ایمیل می‌زنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *