تام کروز از دنباله «تاپ گان» رونمایی کرد… تعادل در هواپیما در حال پرواز!

دنباله «تاپ گان» داستان ماوریک، یک خلبان نخبه با بازی تام کروز، حدود سی سال پس از فیلم اصلی را نشان می دهد. انتشار آن در ابتدا برای سال 2020 برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا چندین بار به تعویق افتاد.

تام کروز، 59 ساله، فیلم خود را از طریق یک پیام ویدیویی به شرکت کنندگان در CinemaCon در لاس وگاس ارائه کرد، مراسم بزرگ سالانه برای صاحبان سینما. او که به دلیل توانایی خود در انجام تعداد زیادی بدلکاری شهرت داشت، در یک هواپیما در حال پرواز کامل بر فراز آفریقای جنوبی بود که آنها را مورد خطاب قرار داد.

این بازیگر از صدای غرش موتور هواپیما و سوت باد فریاد می زند: “سلام به همه. ای کاش اینجا با شما بودم. برای سروصدا متاسفم.” او می خندد: «همانطور که می بینید در حال فیلمبرداری آخرین قسمت از +ماموریت غیرممکن+ هستیم.

جری بروکهایمر، که تهیه کننده اولین «تاپ گان» نیز بود، در اتاقی در لاس وگاس خندید: «تام همه کارها را با سرعت کامل انجام می‌دهد، همیشه… و نمی‌توانید جلوی او را بگیرید».

داستان و جزئیات فیلم تا زمان نمایش رسمی «Top Gun: Maverick» در جشنواره فیلم کن در ماه آینده مخفی نگه داشته می‌شود، اما این فیلم بلافاصله در رسانه‌های اجتماعی مورد تشویق خبرنگاران حاضر در اکران نمایشی قرار گرفت که توسط استودیو پارامونت برگزار شد. بخش جدید به دستور العملی که باعث موفقیت اولین «تاپ گان» شد، با صحنه‌های اکشن شدید که در هواپیماهای جنگنده واقعی نیروی دریایی ایالات متحده گرفته شده بود، و همچنین تعداد زیادی ارجاع به «اصل» وفادار است.

کارگردان تونی اسکات در سال 2012 درگذشت، اما جانشین او، جوزف کوسینسکی، پس از دیدن ویدئوهایی در یوتیوب که توسط خلبانان نیروی دریایی در هوا گرفته شده بود، با استفاده از دوربین های GoPro در طول پروازهای آموزشی خود، “راهی برای برانگیختن علاقه تام پیدا کرد”. جوزف کوسینسکی لبخند زد: “من این را به تام نشان دادم و او گفت + ​​به صورت رایگان در اینترنت موجود است… اگر نمی توانیم بهتر از این کار کنیم، پس ارزش ساختن فیلم را ندارد + و او پذیرفت!”

با کمک مهندسان هوانوردی نیروی دریایی، سازندگان فیلم در واقع موفق شده اند کمتر از شش دوربین را در کابین هواپیماهای جت مورد استفاده برای فیلمبرداری قرار دهند.

بازگشت وال کیلمر

فیلم اصلی از برنامه آموزش خلبانی نخبه معروف به توپگان در یک پایگاه نظامی که اکنون بسته شده در سن دیگو، کالیفرنیا الهام گرفته شده است. «تاپ گان» چنان موفق شد که افسران استخدام غرق در درخواست جوانانی شدند که می خواستند راه ماوریک و همرزمانش را دنبال کنند. حتی برخی جلوی سینماهای نمایش فیلم میز گذاشته بودند.

جوزف کوسینسکی تأکید می‌کند که در آن زمان، گروه فیلمبرداری «حمایت زیادی از نیروی دریایی دریافت نکردند». برای این فیلم، از طرف دیگر، وقتی با نیروی دریایی تماس گرفتیم، درها به روی ما باز شد: + بیا داخل، به ما بگو چه نیازی داری +».

به گفته کارگردان، برای مثال قسمت دوم به پایگاه بسیار امن دریاچه چین، در صحرای موهاوی کالیفرنیا دسترسی داشت. «تاپ گان: ماوریک» همچنین شاهد بازگشت وال کیلمر است که نقش رقیب «مرد یخی» را در فیلم اصلی داشت. او در آنجا ظاهر شد، بازی به خصوص تحسین برانگیزی از زمانی که این بازیگر پس از درمان سرطان گلو از صدای خود استفاده نکرد.

جری بروکهایمر به یاد می آورد: “وال از انجام این کار احساس راحتی می کرد. فیلمبرداری بسیار تکان دهنده بود.” تهیه کننده ای که تام کروز در مورد او گفت: “او هنوز یک بازیگر باورنکردنی است، یک فرد باورنکردنی.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *