بروکسل نهمین پایتخت گران اروپا برای ساخت است

بر اساس آخرین شاخص هزینه های ساخت و ساز بین المللی توسط شرکت مهندسی آرکادیس، بروکسل نهمین پایتخت گران قیمت ساخت در اروپا و چهل و پنجمین پایتخت در سراسر جهان است.

در این مطالعه 100 شهر در سراسر جهان از جمله 20 پایتخت اروپا مقایسه شد. لندن در صدر فهرست اروپا و جهان قرار دارد.

بروکسل در رتبه 45 در سراسر جهان، گران‌تر از شهرهایی مانند آمستردام، رم، ریودوژانیرو، پکن، ملبورن و دبی است.

در اروپا، لندن، اسلو، کپنهاگ، دوبلین، استکهلم، پاریس، وین و برلین پایتخت‌های گران‌تری برای ساخت و ساز هستند.

بروکسل در واقع از نظر شاخص سقوط کرده است، اما عمدتا به دلیل افزایش شدید هزینه ها در شهرهای بریتانیا و آمریکا است. با این حال، امروزه ساخت و ساز در بروکسل نسبت به سال گذشته گران تر است و هزینه ساخت و ساز 5.2 درصد افزایش یافته است، مطابق با سایر کشورهای اروپایی.

پیش بینی می شود بازار ساخت و ساز بلژیک کاهش یابد

بر اساس داده های یورواستات، بازار ساخت و ساز بلژیک در طول سال 2021 با رشد 7 درصدی تولید رو به رشد بود.

اما آرکادیس گفت که این بازیابی هزینه داشت و دسترسی محدود به مصالح ساختمانی از جمله فولاد و الوار باعث تاخیرهای زیادی شده است. اگرچه این مواد در حال حاضر به راحتی در دسترس هستند، قیمت آنها همچنان بالاست.

آن وان ملکبیک گفت: «آخرین رونق بزرگ ساخت و ساز زیرساخت بلژیک در دهه 1970 اتفاق افتاد.

“امروز، آخرین ابتکارات برای بهبود شهرها و شبکه های بلژیک نیاز به ادغام تفکر پایدار متمرکز بر به حداقل رساندن استفاده از مواد دارد. این هزینه ها و اثرات زیست محیطی را تحت کنترل نگه می دارد.”

Arcadis می گوید که پس از مشکلات سال 2021، بسیاری از پروژه ها اکنون بر بازیابی برنامه ها و به حداقل رساندن بیش از حد بیشتر تمرکز دارند.

در پروژه‌های موجود، پیمانکاران در معرض افزایش هزینه‌هایی هستند که بیش از ارزش تعدیل تورمی تعریف شده در قرارداد است. برای پروژه‌های جدید، فشارهای تورمی و افزایش حق بیمه‌های ریسک بر دوام تأثیر می‌گذارد.»

بر اساس پیش بینی های یورواستات، انتظار می رود رشد در بازارهای ساخت و ساز بلژیک در چند سال آینده کند شود. آنها رشد 2 درصدی را در سال 2022 و 1 درصدی را در سال 2023 پیش بینی می کنند.

آرکادیس هشدار داد: «رشد معتدل مقداری فشار از تورم قیمت را از بین خواهد برد، اما تمام فشارهای هزینه ورودی مرتبط با نیروی کار و مواد را از بین نخواهد برد.

به طور خاص، پروژه های بزرگ، از جمله پروژه جاده حلقه ای Oosterweel 3.35 میلیارد یورویی در آنتورپ، رقابت بیشتری را برای منابع در طول مدت 10 ساله خود ایجاد می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *