بروکسل پارکینگ در مقابل ساختمان های تاریخی هنر نو را ممنوع کرد

سال آینده در بروکسل سال هنر نو خواهد بود و یکی از اقداماتی که پایتخت برای برجسته کردن ارزشمندترین معماری شهر انجام می دهد، ممنوعیت پارک در مقابل بناها و ساختمان های تاریخی است.

پاسکال اسمت، وزیر امور خارجه بروکسل (Vooruit/One.brussels) این اقدام را هنگام ارائه برنامه سال آینده برای جشن همه چیز هنر نو اعلام کرد.

اسمت گفت: “بروکسل پایتخت هنر نو است – ما این موضوع را هم در ماه های آینده و هم در دراز مدت برجسته خواهیم کرد.”

سال آینده رویدادهای متعددی را سازماندهی خواهیم کرد و مرواریدهای آرت نوو را به روی عموم مردم باز خواهیم کرد. باید به افراد زیادی که ممکن است فرصت کشف این آثار نمایشی داده شود. ساکنان بروکسل می توانند به میراث خود افتخار کنند.

اما، اسمت اشاره کرد، زمانی که ساختمان‌ها و بناهای تاریخی توسط پارکینگ‌ها و کامیون‌ها مسدود می‌شوند، حتی دیدن این میراث دشوار است.

از سال آینده، پارک خودروها، کامیون‌ها و سایر وسایل نقلیه در مقابل ساختمان‌هایی که به عنوان بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت تعیین شده‌اند، مانند موزه هورتا در سنت ژیل یا هتل سولوای، ​​ساختمانی که توسط ویکتور هورتا در خیابان لوئیز که به عنوان میراث جهانی یونسکو طبقه بندی شده است.

اسمت به RTBF گفت: «این بدان معناست که تمام خودروهای پارک شده در مقابل بناهای تاریخی، از جمله هنر نو، حذف خواهند شد.

وقتی مثلاً در مقابل هتل سولوای هستید و جلوی آن یک ون یا کامیون می‌بینید، قابل درک نیست. این درست نیست.”

اسمت همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از شهرهای اروپایی پارکینگ در مقابل ساختمان های حفاظت شده خود را ممنوع کرده اند.

دولت بروکسل قرار است این اقدام را در سال 2023 تصویب کند که در مورد ساختمان های فهرست شده در جاده های منطقه ای و شهری اعمال می شود.

این همچنین برای پارک کردن در مقابل خانه های شخصی در فهرست تاریخی اعمال می شود، به این معنی که حتی خود ساکنان نیز نمی توانند جلوی خانه خود پارک کنند.

اسمت گفت: «به طور کلی، فضاهای پارکینگ دیگری در این محله وجود دارد.

تعداد ساختمان های مورد نظر حدود 4000 ملک است که حدود 1000 ساختمان فقط در منطقه باغ شهر Logis-Floréal در Watermael-Boitsfort است.

ایده این است که بدون انسداد وسایل نقلیه، این جواهرات به راحتی در معرض دید عموم قرار می گیرند.

بلژیک نقش کلیدی در جنبش آرت نوو که در پایان قرن نوزدهم پا گرفت، ایفا کرده است.

رودی وروور، وزیر و رئیس بروکسل، گفت: «بروکسل حدود 1000 ساختمان هنر نو دارد و بیش از 200 ساختمان از آنها به عنوان بناهای تاریخی، چه به صورت جداگانه و چه به طور کلی، محافظت می شوند. “این یک دارایی بزرگ گردشگری است.”

در سال 2023 تعدادی از این ساختمان های نمادین به روی عموم باز خواهند شد. همچنین بازدیدهایی از سایت‌های نوسازی، گشت‌های راهنما در شهر، کارگاه‌های هنری و صنایع دستی، و نمایشگاه‌های موقت در Bozar، Train World، موزه کمیک استریپ و مکان‌های دیگر برگزار خواهد شد.

اسمت وزیر امور خارجه گفت: «ما در مقایسه با شهرهایی مانند بارسلونا که میراث خود را به نمایش می گذارند بسیار متواضع هستیم.

اما در واقع، پایتخت هنر نو بروکسل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *