بسکتبال: گربه های بلژیکی عنوان قهرمانی تاریخی اروپا را به دست آوردند

تیم ملی بسکتبال بانوان بلژیک در مسابقات بسکتبال قهرمانی اروپا که یکشنبه در لیوبلیانا برگزار می شود، اسپانیا را با نتیجه 58 بر 64 شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

این یک پیروزی تاریخی و هیجان انگیز برای گربه های بلژیکی بود. پس از عقب افتادن در 35 دقیقه ابتدایی فینال، آنها هجومی رفتند. تنها چهار دقیقه مانده به پایان مسابقه، اما میسمن، ستاره بازی، با کسب 24 امتیاز طلا را قطعی کرد.

شاهکار او عنوان بهترین بازیکن مسابقات (MVP) را برای او به ارمغان آورد. در 10 سال گذشته، میسمن در ایالات متحده بازی کرده است و قبلاً به عنوان MVP لیگ حرفه ای آن، اتحادیه ملی بسکتبال زنان (WNBA) انتخاب شده است.

این بازیکن لحظاتی پس از بازی گفت، علیرغم موفقیت های فراوان او، پیروزی با گربه ها “بهترین لحظه زندگی حرفه ای من بود”.

تیم بلژیک تنها در سال 2017 وارد صحنه بسکتبال اروپا شد که مدال برنز را به دست آورد. در جریان این آخرین مسابقات قهرمانی اروپا در اسلوونی، بازیکنان بلوغ رو به رشد خود را در پیروزی در هر شش مسابقه ثابت کردند.

اکنون این تیم به بازی های المپیک پاریس در تابستان 2024 می پردازد. اما ابتدا، زمان برای جشن گرفتن پیروزی کنونی آنها وجود دارد. گربه‌های بلژیکی روز سه‌شنبه توسط شهر بروکسل به تالار شهر در میدان بزرگ دعوت می‌شوند و در ساعت 18:30 در بالکن ظاهر می‌شوند. تیم شیرهای بلژیکی 3×3 مردان که در مسابقات قهرمانی اروپا مدال نقره را کسب کردند، به آنها ملحق خواهند شد.

عکس: © Belga/Virginie Lefour

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *