بلژیک با پیروزی 1-0 بازگشت کانادا به جام جهانی را شکست داد

بلژیک علیرغم شروع جام جهانی با پیروزی 1-0 مقابل کانادا در روز چهارشنبه، به هیاهوی تیم دوم رده بندی جام جهانی نرسید.

تیبو کورتوا یک پنالتی زودهنگام را مهار کرد و باتشوایی تنها گل را در ورزشگاه احمد بن علی به ثمر رساند تا بازگشت تیم آمریکای شمالی به مسابقات پس از 36 سال را خراب کند.

جدای از نتیجه، برای بلژیکی ها کم بود که جشن بگیرند، دی بروین – یکی از بهترین بازیکنان جهان – تصمیم را به عنوان بهترین بازیکن مسابقه به سخره گرفت.

دی بروین با ظاهری بدبخت پس از دریافت جایزه اش گفت: “نه، فکر نمی کنم بازی خوبی انجام دادم.” نمی دانم چرا این جام را به دست آوردم – شاید به خاطر نام من باشد.

تیم سالخورده بلژیک در مقاطعی از کانادا پیشی گرفته بود، کانادایی که هنوز در چهار بازی جام جهانی یک امتیاز کسب نکرده یا حتی گلی به ثمر نرسانده است – از جمله سه بازی از اولین بازی خود در سال 1986.

این باید همان بازی بود که کانادایی ها آن را شکستند. آلفونسو دیویس، ستاره تیم کانادا، با مهار پنالتی او توسط کورتوا، یکی از 21 شوت زده شده در مقایسه با 9 ضربه بلژیک، بهترین فرصت را از دست داد.

جان هردمن سرمربی کانادا درباره بازیکنانش گفت: «امشب نشان دادند که به اینجا تعلق دارند.

یک لحظه کلاس در دقیقه 44 بازی را قطعی کرد. این یکی از توپ‌های درخشان دی بروین یا دریبل‌های حیرت‌انگیز هازارد نبود، بلکه در عوض یک توپ بلند ساده از بالای خط دفاعی کانادا توسط توبی آلدرویرلد مدافع میانی بود.

دفاع را شکافت و باتشوایی دوید و به توپ اجازه داد دو بار پرتاب شود و سپس ضربه پای چپ را به گوشه‌ی دورتر هدایت کرد.

روبرتو مارتینز سرمربی بلژیک گفت: «خوشحالم که بدون اینکه خودمان باشیم، بازی را بردیم.

مارتینز گفت این بدترین عملکرد تیمش در سطح فنی از زمانی که بیش از شش سال پیش هدایت تیمش را برعهده گرفت، بوده است.

اما آیا این بدترین بازی بود؟ او اضافه کرد. «نه. چون این یک برد است.»

شش بازیکن 30 ساله در ترکیب اصلی بلژیک حضور داشتند که 4 نفر از آنها بیش از 100 بازی بین المللی داشته اند. کورتوا و دی بروین ممکن است در این جام جهانی به سه رقم برسند، چیزی که به نظر می رسد آخرین عجله برای این گروه از بازیکنان است که اغلب به عنوان “نسل طلایی” توصیف می شوند.

غیبت روملو لوکاکو – یک گلزن پرکار و حضور بزرگ در خط حمله – ضربه بزرگی برای مارتینز است، زیرا باتشوایی به غیر از گل خوبش نتوانست به عنوان پشتیبان خود را تحت تاثیر قرار دهد.

لوکاکو که از ناحیه ران چپ آسیب دیده است، ممکن است کل مرحله گروهی را از دست بدهد.

با عبور غیرمعمول دی بروین ضعیف، بهترین حرکات توسط یک تیم متحرک و مهاجم کانادا در مقابل هواداران پر سر و صدا و تکان دهنده برگ افرا انجام شد.

دیویس با دویدن های رانندگی خود از دفاع چپ برجسته بود، اما با شکست خود از نقطه، عملکرد او را خراب کرد. هردمن هیچ شکایتی از ضربه زدن دیویس نداشت، حتی اگر جاناتان دیوید معمولاً آنها را برای باشگاه لیل فرانسه می زند.

این یک لحظه بزرگ برای هر بازیکنی است. هردمن گفت: تو وزن یک ملت را به دوش می کشی. وقتی یک بازیکن 85 میلیون دلاری دارید، بگذارید توپ را بردارد و آن را بگیرد.»

کانادا تنها در نیمه اول 14 شوت داشت که بیشترین شوت یک تیم در جام جهانی در 16 سال گذشته بدون گلزنی بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *