بلژیک تحصیل اجباری را از سه سالگی در نظر می گیرد

مجلس اعلای پارلمان بلژیک، سنا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از دولت فدرال می‌خواهد سن مدرسه اجباری را از پنج سال به سه سال کاهش دهد.

فقط راست افراطی Vlaams Belaang (VB) و حزب میانه رو فلاندری CD&V رای منفی دادند، در حالی که بوم شناسان Ecolo/Groen رای ممتنع دادند.

حزب Mouvement Réformaur (MR) که متن را نوشت، گفت این پیشنهاد منعکس کننده نتایج ادبیات علمی است که به اتفاق آرا از حضور در مدرسه از سنین بسیار پایین حمایت می کند.

سناتور فیلیپ دودریمونت گفت: «مطالعات نشان می‌دهد که کودکان خواندن، نوشتن و درک ریاضیات را آسان‌تر می‌کنند.

سن آموزش اجباری که قبلاً شش سال تعیین شده بود، در سال 2019 به پنج کاهش یافت.

برای Gaëtan Van Goidsenhoven از MR، کاهش بیشتر سن «این امکان را فراهم می کند که یک چارچوب مشترک فراهم شود و شانس موفقیت در مدرسه را برای همه فراهم کند. بین سه تا شش سالگی، کودک مهارت های ضروری را برای استفاده در مدرسه ابتدایی ایجاد می کند.

در بلژیک، نسبت بسیار بالایی از کودکان در حال حاضر از سه سالگی به مدرسه می روند، که 93 درصد در والونیا و بروکسل این کار را انجام می دهند.

این قطعنامه با حمایت شدید طرف فرانسوی زبان مجلس مواجه شد. سوسیالیست ها (PS) گفتند که مطابق با “پیمان آموزش عالی” است که توسط فدراسیون والونیا-بروکسل در سال 2015 راه اندازی شد.

فاطیما آهلوچ، نماینده سوسیالیست، گفت، با این حال، اگرچه کاهش سن مدرسه مهم است، “ما باید به موازات شرایط موفقیت این اقدام را کار کنیم، به ویژه تضمینی برای اینکه هر کودک جایی در مدرسه نزدیک خانه خود داشته باشد.”

احزاب سبز اضافه کردند که اگرچه ایده اجباری شدن مدرسه از سه سالگی در اصل خوب بود، اما نگران تحریم‌های احتمالی خانواده‌ها به دلیل رعایت نکردن قانون جدید هستند و خواستار مطالعه دقیق‌تر برای ارزیابی فرصت‌های این اقدام شدند. .

احزاب فلاندری به مراتب کمتر مشتاق بودند. CD&V استدلال می کند که به جای کاهش سن آموزش اجباری، دولت باید بیشتر روی کیفیت آموزش پیش دبستانی سرمایه گذاری کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *