بلژیک تسلیحات جدید از جمله موشک های هدایت شونده ضد تانک به اوکراین ارسال می کند

سلاح های ضد تانک موشک های هدایت شونده ای هستند که از انبارهای صنعت تسلیحات بلژیک به دست می آیند. اسلحه ها باید ابتدا توسط دولت بلژیک خریداری شود، زیرا ارتش بلژیک دیگر ذخایر موجود ندارد. مشخص نیست چه تعداد تحویل داده می شود.

دولت بلژیک همچنین می خواهد اسلحه های سنگین (قدیمی) را که زمانی به یک شرکت فروخته بود، پس بگیرد. با این حال، به گفته منابع غیر رسمی، مالکان جدید بیشتر از آنچه که پرداخت کرده اند، برای اسلحه می خواهند.

تا پیش از این، محموله‌های بلژیکی به اوکراین فقط شامل اقلام کوچک‌تری مانند مهمات، کلاه ایمنی، جلیقه‌های ضد گلوله و سلاح‌های کوچک‌تر بود. اما با تشدید جنگ در منطقه شرقی دونباس، تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و هلند وعده‌های بزرگ‌تری را داده‌اند. بلژیک اکنون با تحویل پنجم این مسیر را دنبال می کند.

بلژیک نیز تیمی از کارشناسان پزشکی قانونی را برای شناسایی قربانیان اعزام می کند. به منظور تضمین ایمنی آنها، این بخشی از یک تلاش هماهنگ اروپایی خواهد بود. این تیم همچنین می تواند کمک کند تا مشخص شود آیا قربانیان در نتیجه جنایات جنگی بین المللی جان خود را از دست داده اند یا خیر، که برای محاکمه آتی در مورد جنایات جنگی مهم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *