بلژیک واکسیناسیون پیشگیرانه آبله میمون را به گروه های در معرض خطر گسترش می دهد

بلژیک در حال حاضر 3040 دوز واکسن آبله میمون در دسترس دارد و 30000 دوز دیگر نیز سفارش داده است. پیر وان دام، متخصص واکسیناسیون دانشگاه آنتورپ، که خود یکی از اعضای شورای عالی سلامت بلژیک است، به VRT News گفت که سفارش واکسن باید در ماه اکتبر یا نوامبر به بلژیک برسد.

این در حالی است که 393 نفر از اواخر ماه می در بلژیک به آبله میمون مبتلا شده اند. آنها مردانی بین 20 تا 71 سال سن دارند. این ویروس در جامعه مردان همجنسگرا در گردش بوده است. اخیراً درخواست ها برای واکسیناسیون پیشگیرانه برای افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند افزایش یافته است.

اگرچه تاکنون شیوع فعلی آبله میمون در بلژیک فقط مردان همجنس گرا را تحت تاثیر قرار داده است، اما این یک بیماری مقاربتی نیست. این بیماری از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود و به همین دلیل می تواند از طریق دیگری غیر از برقراری رابطه جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

تعداد محدودی از واکسن‌های موجود در اینجا برای افرادی که تماس‌های پرخطر داشته‌اند رزرو شده است. اینها افرادی هستند که مقاربت جنسی یا تماس پوست به پوست طولانی مدت با فردی که به این بیماری آلوده شده است داشته اند.

به توصیه گروه ارزیابی ریسک، گروه مدیریت ریسک روز جمعه تصمیم گرفت به طور پیشگیرانه گروه های خاصی از افراد را که به ویژه در معرض خطر ابتلا به آبله میمون هستند واکسینه کند. چهار گروه از هفته آینده برای واکسیناسیون پیشگیرانه در نظر گرفته می شوند.

• مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند، HIV مثبت هستند و در سال گذشته حداقل دو بیماری مقاربتی داشته اند.

• کارگران جنسی مرد و کارگران جنسی تراجنسیتی

• افراد مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی

• پرسنل آزمایشگاهی که در آزمایشگاه هایی کار می کنند که ویروس را پرورش می دهند

در مجموع حدود 2000 نفر در این گروه ها قرار می گیرند. اکثر آنها اولین دوز واکسن آبله میمون را هفته آینده دریافت می کنند و دوز دوم را زمانی که سفارش واکسن های اضافی در پاییز می رسد دریافت می کنند.

با این حال، افراد مبتلا به بیماری های سیستم ایمنی، دوز دوم خود را 28 روز پس از اولین دوز دریافت می کنند. واکسن آبله میمون در 9 مرکز تعیین شده در سراسر کشور تجویز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *