بلژیک یکی از آبجوسازی های معروف تراپیست خود را از دست می دهد

آبجو Achel پس از فروش احتمالی کلیسای سنت بندیکت، از برچسب Trappist خود محروم خواهد شد، زیرا هیچ راهبی در روند دم کردن در آینده شرکت نخواهد کرد.

برای اینکه یک آبجو برچسب معتبر و منحصر به فرد Trappist را به دست آورد، باید توسط راهبان دم شود.

13 صومعه تراپیست در اروپا وجود دارد – شش صومعه در بلژیک، دو صومعه در هلند، و یک صومعه در اتریش، ایتالیا، انگلستان، فرانسه و اسپانیا – که آبجو دم می‌کنند، اما انجمن بین‌المللی تراپیست فقط برچسب آن را به 10 صومعه داده است.

آچل قبلاً در سال 2021 هنگامی که راهبان صومعه را به سمت صومعه وست مال در آنتورپ ترک کردند، از این برچسب محروم شد، اما همچنان جزو صومعه‌های تراپیست محسوب می‌شد، زیرا فعالیت‌های آبجوسازی زیر نظر صومعه وست مال ادامه یافت.

اکنون که صومعه سنت بندیکت در لیمبورگ به کارآفرین یان تورمانس فروخته می شود، دیگر هیچ گونه نظارتی از سوی یک صومعه متوقف خواهد شد.

تورمانس، مالک گروه تورمانس، قصد دارد به فعالیت های کارخانه آبجوسازی ادامه دهد و حتی گسترش دهد.

انتظار نمی رود طعم آبجو تغییر کند، اما برچسب آن ممکن است. در حالی که سال‌ها نام «محصول تراپیست معتبر» را یدک نمی‌کشید، نشان صومعه را داشت. هنوز مشخص نیست که آیا تورمانس آن را حفظ خواهد کرد یا خیر.

او در خرید کارخانه آبجوسازی، یک منطقه میخانه و یک مغازه را نیز به دست آورد و طبق شرایط فروش باید از نگهداری خوب ساختمان ها و طبیعت اطراف اطمینان حاصل کند.

با حذف آشل از رقابت، اکنون تنها پنج آبجو واقعاً Trappist در بلژیک باقی مانده است: در Westmalle (آنتورپ)، Westvleteren (فلاندرز غربی)، Chimay (Hainaut)، Orval (لوکزامبورگ) و Rochefort (Namur).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *