کلوپ شبانه فیوز اجازه دارد تحت شرایط سخت بازگشایی شود و احتمال جابجایی وجود دارد

پس از واکنش شدید ناشی از بسته شدن یکی از نمادین ترین کلوپ های شبانه بروکسل، به فیوز اجازه داده شد تا آخر هفته تحت شرایط خاصی بازگشایی شود.

اما این شرایط که توسط مقامات ذیصلاح محیط زیست بروکسل بیان شده است، آنقدر سخت است که مدیران باشگاه گفتند آینده آنها هنوز نامشخص است.

شرایط جدید حکم می کند که فیوز فقط دو روز در هفته باز می شود، می تواند حداکثر 90 رویداد در سال را میزبانی کند، فقط مجاز است موسیقی را با صدای بلند در طبقه همکف و طبقه اول پخش کند (در طبقه دوم هیچ سر و صدایی مجاز نیست)، و فقط از 23:00 تا 7:00 صبح می تواند کار کند.

همچنین از فیوز خواسته شده است تا در عرض دو سال مشکلات مربوط به آلودگی صوتی را برطرف کند، یا در غیر این صورت از محلی که طولانی‌ترین باشگاه تکنو بلژیک در آن تقریباً 30 سال است، نقل مکان کند.

فیوز قبلاً در طول سال‌ها سرمایه‌گذاری هنگفتی در عایق صدا کرده است و آلیا دیریکس، سخنگوی شورای زندگی شبانه بروکسل، گفت: «کارهای اضافی احتمالاً میلیون‌ها یورو هزینه خواهد داشت».

محیط زیست بروکسل ابراز امیدواری کرد که تعادل مناسبی بین اهمیت اقتصادی و فرهنگی کلوپ شبانه محبوب و رفاه ساکنان محلی ایجاد کند و گفت: «هدف تعطیلی مؤسسه نبود، بلکه کاهش سطح سر و صدا برای ساکنان محلی بود. ”

باشگاه گفته است که شکایت از سر و صدا فقط از یک نفر است که اخیراً به محله نقل مکان کرده است. سایر ساکنان اطراف می گویند که آنها هرگز مشکلی نداشته اند و درک کرده اند که خرید خانه در کنار یک کلوپ شبانه با سر و صدای گهگاهی همراه خواهد بود.

شورای زندگی شبانه در بروکسل می گوید مقررات جدیدی برای محافظت از کلوپ هایی مانند فیوز لازم است تا نتوان آنها را به دلیل شکایت افرادی که عمداً به این منطقه نقل مکان می کنند و از قبل می دانستند که یک صحنه زندگی شبانه پر جنب و جوش وجود دارد، تعطیل کرد.

دیرکس گفت: “این بار فیوز است، دفعه بعد باشگاه دیگری.” ما به یک چارچوب قانونی نیاز داریم.»

شهردار بروکسل، فیلیپ کلوز (PS) خواستار “راه حلی پایدار” شد و گفت که “قانون باید بازنگری شود”.

پاسکال اسمت، وزیر امور میراث بروکسل (one.brussels – Vooruit) نیز خواهان مقررات جدید است.

مدیریت فیوز اعلام کرد که باشگاه تلاش می کند تحت این شرایط سخت جدید افتتاح شود، اما عملکرد سودآور دشوار خواهد بود.

برای یکی، تنها اجازه باز کردن دو روز در هفته به این معنی است که آنها نمی توانند از تعطیلات ویژه استفاده کنند.

بسته شدن در ساعت 7:00 نیز باعث می‌شود باشگاه‌بازانی که تعداد قابل توجهی از آنها از خارج از کشور آمده‌اند، بازدارد.

ما می خواهیم بازگشایی کنیم، اما استانداردهای پیشنهادی آسان نیستند. کارگردان هنری استیون ون بل به RTBF گفت: این بسیار سختگیرانه است.

ما سعی خواهیم کرد و سپس ارزیابی خواهیم کرد تا ببینیم که آیا از نظر اقتصادی و تجربه برای مشتریان ما قابل تحمل است یا خیر.

در این میان، همسایه نگران سر و صدا نیز از شرایط سخت‌تر ناراضی است.

وکیل همسایه گفت: “موکل من از سر و صدا و مزاحمت های فیوز کاملا خسته شده است.” من شک دارم که او بتواند با شرایطی که اکنون تحمیل شده زندگی کند.

اما سایر ساکنان سریعاً به این نکته اشاره می کنند که مرد نیز مانند آنها تصمیم گرفت خانه ای نزدیک یک کلوپ شبانه بخرد. فیوز نزدیک به سه دهه است که در همان مکان کار می کند.

یکی از افرادی که از نتیجه راضی است آلن مارون (اکولو) وزیر محیط زیست بروکسل است.

وی ابراز اطمینان کرد که گام‌هایی برای یافتن راه‌حل‌های ساختاری بیشتر برداشته می‌شود و اعلام کرد که پیشنهاد تشکیل یک کارگروه برای حمایت از جابجایی فیوز به نقاط دیگر بروکسل را طی دو سال آینده خواهد داد.

من خوشحالم که گفت‌وگو بین همه طرف‌ها به حزب اجازه از سرگیری داده است. ما اکنون روی راه حل های ساختاری بیشتری کار خواهیم کرد.

آن راه حل ساختاری ممکن است یک جابجایی باشد.

محیط زیست بروکسل گفت که فیوز احتمالاً طی دو سال آینده تحت این شرایط جدید حرکت خواهد کرد زیرا کارهای مورد نیاز برای رعایت استانداردهای سختگیرانه تر صدا بدون به خطر انداختن پایداری ساختمان غیرممکن است.

این مقام گفت: “فیوز اولین تصمیم محیط زیست بروکسل را تعطیلی کامل می داند، اما هدف آن تعطیلی موسسه نبود، بلکه کاهش سطح سر و صدایی بود که ساکنان متحمل می شوند، بنابراین این سازگاری ها.”

این تصمیم در زمانی اتخاذ می‌شود که از سال 2014 بحث‌هایی با فیوز در جریان بوده است [located in a residential area in the Marolles] پیروی از تجاوز منظم استانداردهای نویز. با این حال، فرمان مربوط به صدای تقویت‌شده، مسئولان مؤسسات باز برای عموم را ملزم می‌کند تا اقدامات لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که سر و صدای مرتبط با عملیات، آرامش و سکوت یا سلامت ساکنان محلی را مختل نمی‌کند.»

برخی از ساکنان قبلاً نسبت به جابجایی یا بسته شدن باشگاه به دلیل تأثیرات اقتصادی ناامیدکننده ای که بر محله می گذارد ابراز نگرانی کرده اند، که به گفته آنها در غیر این صورت فاقد فرهنگ و زندگی شبانه است.

فیوز به‌عنوان طولانی‌ترین کلوپ شبانه بلژیک در نوع خود، علاوه بر مردم محلی، مقصدی برای گردشگران نیز بود و بسیاری آن را مایه افتخار این محله می‌دانند.

اما بسته شدن آن قریب الوقوع به نظر می رسد: فیوز تولد 30 سالگی خود را در مکان فعلی خود جشن می گیرد، اما این احتمالا آخرین تولد خواهد بود.

در این میان، اینکه آیا آنها می‌توانند دو سال آینده را تحت استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر به اندازه کافی سودآور کنند تا از عهده نقل مکان برآیند – و همسایه قصد دارد از طریق سیستم دادگاه چه کاری انجام دهد – باید دید.

یکی دیگر از اعضای فدراسیون شب زنده داری گفت که حتی جایی برای رفتن فیوز وجود ندارد.

لورنزو سرا گفت: «در واقع، این تصمیم تصمیمی برای باز کردن نیست، اما نشان دهنده بسته شدن فیوز است، زیرا قانون یک مؤسسه تجاری را برای افتتاح در یک منطقه صنعتی منع می کند – بنابراین هیچ کس نمی داند کجا می تواند راه اندازی شود.» RTBF.

ما یک کلوپ شبانه معمولی را که به هیچ چیز احترام نمی‌گذارد مجبور به تعطیلی نمی‌کنیم، بلکه معبد تکنو را مجبور می‌کنیم – یک موسسه فرهنگی که برنامه‌نویسی می‌کند و ما را فراتر از مرزهایمان افتخار می‌کند، مکانی که نقش اجتماعی و ساختاری دارد.

“این خانه اپرای قرن بیست و یکم است که بر خلاف افکار عمومی تحت فشار قرار می گیرد: 70000 نفر طوماری را برای نجات فیوز امضا کرده اند. این تصمیم برای بروکسل غم انگیز است.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *