بنوا نیهانت در جدیدترین مجموعه تخم مرغ های عید پاک خود از شکوفه های گیلاس ژاپنی الهام گرفته است.

فقط در بلژیک می‌توانید شکلات‌فروشی را بیابید که به اندازه کافی مطمئن باشد که محصولاتش را به‌عنوان مد لباس بالا توصیف کند، اما یک کارآفرین والونی دقیقاً این کار را انجام می‌دهد.

Benoît Nihant در جستجوی الهام – و همچنین دانه های مرغوب کاکائو – به سراسر جهان سفر می کند تا طعمی منحصر به فرد و طراحی چشم نواز ایجاد کند و کمی به آن اضافه کند. je ne sais quoi به شکلات های صنعتگرش در صنعت شکلات اشباع بلژیکی که از قرن نوزدهم رونق داشته است، خبره‌هایی مانند نیهانت استعداد طبیعی خود را به میز می‌آورند.

نیهانت علاوه بر اینکه مالک دو مغازه شکلات فروشی در بروکسل و سه مغازه در والونیا بود، تقاضای رو به رشد در خاور دور برای مواد شیرین را تشخیص داد و حدود 30 فروشگاه در ژاپن افتتاح کرده است. جای تعجب نیست که آنها بسیار محبوب هستند.

نیهانت در طول سفری که به این کشور داشت، به جشن سالانه هانامی، جشنواره شکوفه‌های گیلاس که زیبایی گذرا گل‌های بهاری صورتی را گرامی می‌دارد، آمد. نیهانت – مهندس بازرگانی سابق – که شیفته رنگ و شکوه این سنت شده بود، تصمیم گرفت کمی از شکوفه را به بلژیک بازگرداند. اکنون آخرین منبع الهام او، ویترین مجموعه تخم مرغ عید پاک این برند در سال 2023 است.

تخم‌مرغ‌های دست‌ساز با نمایش‌های ظریف شکوفه‌های گیلاس روی پوسته‌های صاف خود تزئین شده‌اند. آنها ویترین مغازه های نیهانت استوکل و ایکسل در بروکسل و همچنین فروشگاه های او را در لیژ، آوانس و امبورگ در والونیا پر می کنند. به مشتریان وعده داده می شود که وقتی شکلات را گاز می زنند، غافلگیر شوند، بنابراین در اینجا اسپویلر وجود ندارد…

نیهانت توسط دوستانش بسیار متواضع و به طرز سیری ناپذیری کنجکاو توصیف می شود، اما او به اندازه کافی اعتماد به نفس دارد که مجموعه شکلات های تیره خود را به عنوان «مدل مد» برچسب گذاری کند. شکلات های با طعم منحصر به فرد همگی در کارگاه بزرگ او در نزدیکی لیژ تولید می شوند.

بنوا نیهانت

از دیگر طرح‌های شیرین موجود در کارنامه او می‌توان به کوه‌های یخ شکلاتی، شکلات‌های عشایری و مجموعه‌ای جذاب با عنوان «سفر به سرزمین ناشناخته» اشاره کرد. نیهانت همچنین نویسنده یک سفرنامه ترکیبی/کتاب دستور العمل شکلاتی «De La Feve Au Chocolat» است. این شامل داستان‌هایی از سفرهای او به مزارع کاکائو با طنزها و اسرار اضافی در طول مسیر است.

نیهانت با همسرش آن (که او نیز مهندس است)، دانه های کاکائو را از آمریکای جنوبی و مرکزی و همچنین کارائیب و آفریقا تامین می کند. آنها عاشقانه معتقدند که علاوه بر استخدام مردم محلی، به کشاورزان مستقیماً برای محصول خود پول پرداخت کنند. کشاورزان در کشورهای در حال توسعه اغلب در صورتی که حبوبات آنها در بازار سهام فروخته شود، به صورت خام معامله می شوند، اما با فروش خصوصی آنها، می توانند قیمت منصفانه تری به دست آورند.

نیهانت و تیمش به استخدام‌کنندگان جدید یاد می‌دهند که لوبیاها را برداشت کنند و آنها نیز بهای منصفانه‌ای را برای کار خود به دست می‌آورند، بنابراین اطمینان حاصل می‌کنند که زندگی راحت دارند. او یکی از گروه منتخبی از شکلات‌سازان است که بر رویکرد «لوبیا تا نوار» تسلط دارند و پس از خرید شخصی دانه‌های کاکائو، شکلات‌های منحصربه‌فرد خود را تولید می‌کنند.

بنوا نیهانت

نیهانت می‌گوید: «ما همچنین در ساخت شکلات‌هایمان شفاف هستیم، به معنای واقعی کلمه همانطور که همه در معرض دید همه برای دیدن کارگاه خود هستیم. “با این کار، ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و این آینه محصولات ما است. ما شکلات های واقعی و صادقانه درست می کنیم.»

انتخاب ماشین‌های قدیمی‌تر و سنتی‌تر آسیاب حبوبات صرفاً صرفه‌جویی از سوی نیهانت نیست. گفته می‌شود که عطر دانه‌ها وقتی در ماشین‌های بالغ آسیاب می‌شود، قوی‌تر است و در نتیجه طعم غنی‌تری به شکلات می‌دهد.

این زوج دائماً روی بهبود طعم‌ها کار می‌کنند و برای مشتریانی که بودجه کمتری دارند، در عید پاک، گزینه‌ای برای مربای تخم‌مرغ‌های کوچکتر و در عین حال خوش‌طعم بسته‌بندی شده با تمشک، میوه شور، بادام و مارزیپان وجود دارد.

بنوا نیهانت

کارشناس شکلات، یاسمین علی، که دانش خود را با مشتریان در فروشگاه Stockel به اشتراک می گذارد (تصویر بالا) به مزه‌کنندگان یادآوری می‌کند که ضروری است شکلات به شیوه یک شراب خوب مصرف شود. ابتدا، بینی قبل از اینکه به آرامی روی زبان قرار گیرد، باید عطر را بپذیرد. در اینجا، قبل از اینکه شکلات به تدریج ذوب شود و کاملاً مزه دار شود، باید عطر و طعم را به دست آورد.

به گفته نیهانت راز موفقیت در دنیای شکلات ساده است. با محصول با نهایت احترام رفتار کنید، اشتیاق بی وقفه برای ساخت آن داشته باشید و برای تولید یک محصول با کیفیت تلاش بی نهایت داشته باشید. اینها مواد ضروری شخصی او هستند که احتمالاً عید پاک بسیاری را خوشحال می کند.

تخم مرغ هانامی: 64 یورو
سه تخم مرغ کوچک هانامی: 36.90 یورو
انتخاب مینی تخم مرغ: 19.90 یورو
“La Cocotte” و تخم مرغ های کوچکش: 19.90 یورو
تخم مرغ مینی گاناش: 11 یورو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *