کلکسیونر هنری بلژیکی، Myriam Ullens de Schooten در بیرون خانه خود در برابانت والون کشته شد

به گزارش رسانه های بلژیکی، میریام اولنز د شوتن، مجموعه دار و بارونس آثار هنری بلژیکی، صبح روز چهارشنبه در بیرون خانه خود در لاسن-اوهاین در جنوب بروکسل کشته شد.

اولنز 70 ساله که در صحنه جان باخت، ظاهراً توسط پسرخوانده‌اش نیکلاس اولنز چهار گلوله خورد. به گزارش روزنامه لا لیبر، وی که یکی از اعضای سابق سرویس اطلاعات دولتی بلژیک بود، توسط پلیس بازداشت شده است.

دانشمندان پزشکی قانونی، یک پزشک پلیس، یک قاضی بازرسی و یک کارشناس بالستیک در صحنه جرم در برابانت والون حضور داشتند.

این مجموعه دار، تاجر و نیکوکار بانفوذ آلمانی الاصل با همسرش بارون گای اولنس د شوتن بود که این حادثه رخ داد. گفته می شود او از این حمله جان سالم به در برده است. بر اساس گزارش ها، این به دنبال یک اختلاف طولانی خانوادگی بر سر مسائل ارثی بود.

قربانی، همسر دوم گای اولنز د شوتن، یک صنعتگر و بشردوست بود که آثار هنری معاصر را نیز جمع آوری می کرد. آنها در سال 1999 ازدواج کردند.

آنها با هم مرکز هنرهای معاصر اولنز را در سال 2007 در پکن افتتاح کردند. بعداً به مرکز هنرهای معاصر UCCA تغییر نام داد و در سال 2017 فروخته شد. این زوج به فعالیت هنری خود با بنیاد گای و میریام اولنز مستقر در سوئیس ادامه دادند. سرمایه گذاری های خیریه آنها شامل پروژه های آموزشی در خارج از کشور بود.

عکس: بارونس Myriam Ullens de Schooten، نخست وزیر سابق بلژیک Charles Michel و بارون Guy Ullens de Schooten در پکن، چین، در سال 2016 © Belga/Dirk Waem

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *