بیل “امتحان ملیت” را به عنوان شرط لازم برای دریافت شهروندی بلژیک پیشنهاد می کند

لایحه ای که “آزمون ملیت” را برای مهاجرانی که به دنبال اخذ تابعیت بلژیکی هستند، در حال بررسی است.

این لایحه توسط حزب CD&V ارائه شده است که رئیس آن سامی مهدی همچنین وزیر امور خارجه سابق در امور پناهندگی و مهاجرت در بلژیک است.

مهدی در محله ایکسل بروکسل از پدری پناهنده عراقی و مادری فلاندری به دنیا آمد، اما لایحه حزب او ریشه های دائمی در کشور را برای پناهندگان و دیگر مهاجران بسیار دشوارتر می کند.

این لایحه دقیقاً تعجب آور نیست: به گزارش De Standaard، مهدی قبلاً تابستان گذشته پیشنهاد داده بود که هر کسی که برای ملیت بلژیکی درخواست می کند باید ابتدا ثابت کند که دانش کافی از کشور، زبان و آداب و رسوم آن را دارد.

اما CD&V اکنون با ارائه لایحه ای به این منظور یک قدم جلوتر رفته است و اعطای تابعیت بلژیکی را منوط به قبولی در آزمون اجباری می کند که در یکی از سه زبان ملی برگزار می شود.

این آزمون، که محتوای دقیق آن برای تصمیم گیری به جوامع واگذار می شود، با هدف ارزیابی اینکه آیا نامزد به اندازه کافی پیوند قوی با بلژیک دارد و آیا آنها از جامعه آن آگاهی دارند یا خیر.

Franky Demon، نماینده CD&V، خاطرنشان کرد که هلند، فرانسه و آلمان قبلاً آزمایش‌های مشابهی را انجام داده‌اند.

دیمون گفت: «این آزمایش نباید چکشی باشد که با آن به مردم ضربه بزند. اما متقاضیان باید بتوانند نشان دهند که دانش لازم در مورد بلژیک را دارند، مانند دانستن اینکه Atomium چیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *