بیمارستان کودکان بلژیک به دلیل جراحی “اصلاحی” روی نوجوانان اینترسکس مورد انتقاد قرار گرفت

بیمارستان کودکان دانشگاه کوئین فابیولا (هادرف) در بروکسل به دلیل انجام یک عمل “اصلاحی” بر روی یک نوجوان اینترسکس مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

به گزارش Het Nieuwsblad، این نوجوان – که اکنون یک بزرگسال است – می گوید که در جراحی احساس “فشار و دستکاری” داشته است.

دولت بلژیک در حال حاضر به دنبال راه هایی برای انجام عملیات منظم بر روی افراد زیر سن قانونی است.

کورالی اسمیرز از شهر توبیز برابانت والون با خصوصیات جنسی به دنیا آمد که معمولاً مرد یا زن نیستند، چیزی که بین 0.05 تا 1.7 درصد از جمعیت انسان رخ می دهد.

Smeers در سن 15 سالگی مبتلا به سندرم MRKH تشخیص داده شد که در آن واژن یا رحم زن به طور کامل یا جزئی از بین رفته است.

اسمرز پس از بازدید از هادرف در محله لاکن بروکسل گفت که یک عمل جراحی واژینوپلاستی (که در آن واژن ساخته شده است) انجام شده است.

اسمیرز به Het Nieuwsblad گفت: «آنها از بدن من برای یک عمل آزمایشی استفاده کردند.

وضعیت من هیچ تاثیری بر سلامتی من نداشت. آنها مرا تحت فشار قرار دادند و دستکاری کردند. جراحی به عنوان راه حل نهایی ارائه شد – اگر می خواستم به عنوان یک زن آینده ای داشته باشم، باید آن جراحی را انجام می دادم.

اما اسمیرز در آن زمان فقط 15 سال داشت.

من هنوز چیزی در مورد جنسیت نمی دانستم. من هرگز رابطه عاشقانه نداشتم. آنها به من این باور را دادند که جنسیت زنانه عبارت است از اینکه بتوان به آن نفوذ کرد.»

در حالی که به اسمیرز گفته شد که این یک عمل جراحی بدون خطر است، عوارضی به دنبال داشت که او را روی ویلچر گذاشت.

اسمیرز سپس به دادگاه رفت و دادگاه به نفع او رای داد.

دادگاه استیناف بروکسل در حکم خود گفت: «تیم پزشکی هرگز به کورالی اسمیرز توضیح ندادند که می‌توان بدون واژن به خوبی زندگی کرد.»

«پیش‌گیری با چنین عملیات نادر، سنگین و پیچیده‌ای زود بود. و حداقل نیاز به حمایت روانی بود که نشد.»

در حال حاضر هیچ مقررات خاصی در مورد رفتار با افراد زیر سن بین جنسیت در بلژیک وجود ندارد، اما وزیر بهداشت فرانک وندنبروک (Vouruit) و وزیر امور خارجه برای برابری جنسیتی سارا شلیتز (Ecolo) در حال کار بر روی یک پیش نویس قانون تا پاییز امسال هستند.

ماگدا دی مایر از کابینه شلیتز گفت: «دیگر نمی توان بدون رضایت صریح آن خردسال، مداخله بر روی یک خردسال بین جنسیتی انجام داد.

یک روانپزشک جوان باید صلاحیت قضاوتی خردسال را ارزیابی کند. علاوه بر این، ما می خواهیم حق حمایت روانی را نیز در قانون بنویسیم.»

سازمان ملل متحد بارها از بلژیک خواسته است تا «عملیات غیرضروری بر روی کودکان اینترسکس را ممنوع کند، اگر بتوان آنها را تا زمانی که کودکان بتوانند رضایت آگاهانه خود را اعلام کنند به تعویق بیفتد» و گفته است که این جراحی‌های جنسیتی اغلب بر روی کودکان خردسال انجام می‌شود تا آنها را «عادی» کند.

اسمیرز امیدوار است که به اشتراک گذاشتن تجربیات خود به پایان دادن به این عمل کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *