تامین کنندگان انرژی به دلیل عدم اطلاع مشتریان با تحریم مواجه می شوند

وزیر امور خارجه بلژیک در امور حمایت از مصرف کنندگان هشدار داده است که هفت تامین کننده مختلف انرژی به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی به مشتریان با تحریم روبرو هستند.

با Eva De Bleeker (Open VLD) در VRT مصاحبه شد و هشدار داد که برخی از تامین کنندگان، علیرغم درخواست های مکرر و تهدید به جریمه از سوی بازرسی اقتصادی، هنوز پروتکل های خدمات مشتری کارآمد را ندارند.

دی بلیکر به این هفت تامین کننده یک هفته دیگر فرصت می دهد تا قبل از اقدام قانونی علیه آنها، راه حلی ارائه دهند.

بحران انرژی اخیر نه تنها صورت‌حساب‌های نامفهومی را برانگیخته است، بلکه تعداد بی‌سابقه‌ای از شکایت‌ها را علیه تامین‌کنندگان به خاطر مسائلی فراتر از افزایش قیمت‌ها – یعنی بخش‌های غیرقابل دسترس خدمات مشتری و فقدان پاسخ به سؤالات ساده، به همراه داشته است.

FPS Economy بلژیک در سال جاری 1634 شکایت ثبت کرده است، در حالی که بازرس انرژی در 8 ماه اول سال دو برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته دریافت کرده است.

علیرغم تعهدات صنعت تامین انرژی برای برقراری ارتباط واضح تر، بسیاری از مشتریان هنوز نمی دانند، برای مثال، قبض های اقساط چگونه محاسبه می شود.

دی بلیکر گفت: “شاید فوریت وجود نداشته باشد یا این تامین کنندگان متوجه نمی شوند که مشتریان با دریافت صورتحساب های بالا چقدر ناامن می شوند.”

انتقاد دیگر این است که برخی از شرکت‌های انرژی از طریق تلفن قابل دسترسی نیستند یا به ایمیل‌های مشتریان پاسخ نمی‌دهند، یا اینکه برخی از اقدامات تجاری آنها توهین آمیز است، به عنوان مثال تاکتیک‌های فروش تلفنی یا خانه به خانه.

“چطور هیچ کارمندی برای پاسخ به سوالات مشتریان وجود ندارد، اما وقتی نوبت به یافتن مشتریان جدید می رسد، وجود دارد؟” دی بلیکر سوال کرد.

یک شکایت موجه به بازرسی اقتصادی می تواند منجر به جریمه تا سقف 80000 یورو شود.

دی بلیکر هفته‌ها پیش برای حل مشکلات شفاف‌سازی، تدارکات، قبض‌ها و بازپرداخت‌ها پیشنهاداتی به صنعت انرژی ارائه کرد، اما بسیاری از مشتریان ناراضی هستند، به‌ویژه وقتی صحبت از شفافیت در مورد نحوه محاسبه صورت‌حساب می‌شود.

دی بلیکر هفت تامین کننده مورد نظر را شناسایی نکرد، اما گفت که این تعداد شامل تامین کنندگان کوچک و بزرگ است و بر مهلت یک هفته ای خود برای ارائه وضوح عالی و کارآمدتر کردن خدمات به مشتریان تاکید کرد.

هر هفت تامین کننده در دو سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته اند و پنج اخطار صادر شده و شش جریمه نیز صادر شده است.

دی بلیکر گفت: صبر من تمام شده است. فورس ماژور نمی تواند بهانه ای دائمی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *