تعداد تلفات جاده ای در بلژیک به شدت افزایش می یابد

به گزارش RTBF، بر اساس فشارسنج ایمنی جاده موسسه ترافیک Vias، تعداد مرگ و میرهای جاده ای در بلژیک از ابتدای سال به شدت افزایش یافته است.

فشارسنج هر سه ماه یک نمای کلی از تعداد تصادفات جاده ای که منجر به صدمات شخصی می شود، همراه با تعداد قربانیانی که در این تصادفات مجروح یا کشته شده اند، ارائه می دهد.

آخرین آمار نشان می دهد که تعداد افراد کشته شده در جاده های بلژیک در نیمه اول سال نسبت به سال 2021 40 درصد افزایش یافته است.

در حالی که سال گذشته ترافیک جاده‌ای کمتری به دلیل قرنطینه‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر مشاهده شد، در مجموع 231 نفر در سال 2022 در نتیجه تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند – تقریباً به اندازه قبل از بحران کرونا.نمودار: افزایش مرگ و میر در جاده ها بین سه ماهه اول 2021 تا سه ماهه اول 2022، موسسه ایمنی جاده ای ویاس).

در والونیا، بیشترین افزایش در استان نامور مشاهده شد. 13 مورد مرگ در سال 2021 و 36 مورد تا کنون در سال 2022 وجود داشته است.

استان های لوکزامبورگ و هاینو نیز شاهد افزایش قابل توجهی بوده اند و مرگ و میرها از 10 به 18 در اولی و از 19 به 32 در دومی افزایش یافته است.

تعداد عابران پیاده که در تصادفات جان خود را از دست داده اند نیز در سراسر کشور بیش از دو برابر شده است و از 13 کشته در سال گذشته به 35 نفر در سال 2022 رسیده است. این بالاترین رقم از سال 2012 است.

ویاس گفت: «تصادف وحشتناک در استرپی به تنهایی (که در آن 6 بازدیدکننده کارناوال کشته شدند) نمی تواند این افزایش بسیار واضح را توضیح دهد.

از طریق ایمنی جاده

تعداد تصادفاتی که در آن حداقل یک نفر مجروح شده است نیز در همه مناطق رو به افزایش است: 12 درصد در والونیا، 21 درصد در فلاندر و 32 درصد در بروکسل. این رقم در سطح کشور 20 درصد افزایش یافته است.نمودار: rدر تصادفات شامل جراحت و تعداد قربانیان تصادفات جاده ای ثبت شده در سه ماهه اول، مؤسسه ایمنی جاده ای ویاس).

ویاس همچنین خاطرنشان کرد که تعداد تصادفات کاربران اسکوتر برقی 2.5 برابر (از 339 به 846) افزایش یافته است.

پلیس برای اولین بار در اکتبر 2019 شروع به ثبت اطلاعات مربوط به تصادفات اسکوتر برقی کرد. قبل از آن، چنین تصادفاتی به عنوان “دوچرخه سواران” یا “سایر کاربران جاده” طبقه بندی می شدند که منجر به ارقام متورم برای تصادفات دوچرخه سواری شد، به ویژه در بروکسل و فلاندر که در آن اسکوتر وجود داشت. استفاده گسترده تر است.

در حالی که قرنطینه های مرتبط با ویروس کرونا باعث کاهش تعداد مرگ و میر جاده ها در دو سال گذشته شده است، این رقم اکنون به سطح سال 2019 نزدیک شده است.

ویاس خلاصه کرد: «بنابراین هیچ کاهش ساختاری در سطح ملی همانطور که چند سال پیش تجربه کردیم، وجود ندارد.

بار دیگر، این فشارسنج نیاز به انجام هر کاری را که در سال‌های آینده برای محافظت بیشتر از کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها ممکن است، نشان می‌دهد.»

Vias هشدار می‌دهد که داده‌های مورد استفاده برای آمار احتمالاً کمتر ارائه می‌شوند، زیرا برخی از تصادفات شامل جراحات و قربانیان شامل نمی‌شوند زیرا، برای مثال، پلیس فراخوانی نشده است. این پدیده به‌ویژه بر تصادف‌های مربوط به جراحات جزئی، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده تأثیر می‌گذارد.

عکس: © Belga/Nicolas Maeterlinck

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *