فصل توریستی تابستانی موفق در بلژیک، Atomium نه میلیونمین بازدید کننده را جشن می گیرد

به گزارش RTBF، این تابستان موفقیت آمیز برای جاذبه های گردشگری در سراسر بلژیک بوده است، به طوری که Atomium در بروکسل نیز رکورد تعداد بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

به عنوان یکی از نمادین ترین مکان های بلژیک، Atomium در Heysel روز دوشنبه نه میلیونمین بازدیدکننده خود را گزارش کرد.

خانواده خوش شانسی که بلیط نه میلیونی را خریدند اهل فلاندر بودند. پدر که هنوز از مکاشفه حیرت زده بود، گفت: «ما از ماه گذشتیم. به برندگان یک تور خصوصی از Atomium و شام با دیدی به یاد ماندنی داده شد.

این یک نقطه عطف مهم برای سازه ای است که در سال 1958 افتتاح شد تا موقت باشد. Atomium بین سال های 2004 و 2006 مورد بازسازی قرار گرفت تا به یک جاذبه توریستی محبوب و نماد بین المللی برای بلژیک و پایتخت آن تبدیل شود.

از زمان بازگشایی آن، 9 میلیون نفر از مناطق تاریخی بازدید کرده اند و موفقیت آن باعث ایجاد خاطراتی از اولین نمایش خیره کننده این ساختمان برای نمایشگاه جهانی اکسپو 58 شده است.

“این همیشه برجسته است. فکر می‌کنم به همین دلیل نگهداری می‌شود، زیرا معمولاً یک غرفه بعد از شش ماه پایین می‌آید و بعد از نمایشگاه برچیده می‌شود. جولی آلمو-گونزالس، مدیر Atomium، توضیح داد که این یکی، آنقدر موفق بود که مردم به حفظ آن رأی دادند.

باغ وحش ها و پارک های موضوعی تابستان را مثبت گزارش می کنند

پارک های موضوعی و باغ وحش ها نیز از فصل تابستانی مثبتی برخوردار بوده اند. علیرغم اینکه امواج گرما باعث کاهش تعداد افراد در برخی از روزها شد، بسیاری هنوز توانستند در سال 2019، قبل از شروع همه گیری، برابر یا از تعداد بازدیدکنندگان پیشی بگیرند.

پارک تفریحی ولیبی در استان برابانت والون، با وجود دمای بالا تابستان خوبی را سپری کرد. «به طور معمول، موج گرما افراد زیادی را به پارک های موضوعی جذب نمی کند. با این حال، ما متوجه شدیم که مشتریان با وجود افزایش دما همچنان می آیند. این پارک با مجموع 510000 بازدیدکننده، 15 درصد بیشتر از سال 2019 پذیرای مردم بود.

دیویل گفت: «ما بعد از دو سال سخت دوباره از نظر مالی ظاهر شدیم. او افزود که موفقیت این پارک عمدتاً به دلیل جدیدترین افزوده آن، ترن هوایی Russes Kondaa بوده است. این علیرغم شروع دشوار فصلی بود که خسارت سیل باعث شد ولیبی درهای خود را به مدت دو ماه و نیم بسته و پارک آبی آکوالیبی به مدت پنج ماه بسته شود.

پارک موضوعی Bellewaerde در Ypres در غرب فلاندر، تابستان امسال پذیرای 350000 بازدیدکننده بود. فیلیپ ون دورپ، مدیر بازاریابی و فروش، که از افزایش گردش مالی راضی بود، گفت: “ما همان اعداد را با سال 2019 می بینیم.” وی افزود: بازدیدکنندگان بیشتر هزینه کرده اند.

Aquapark Bellewaerde “هر روز پر بود”. ون دورپ گفت که حجم بازدیدکنندگان از مواد موجود فراتر رفت. به گفته سخنگوی چلسی وانهولبوش، نتیجه مشابهی در پارک‌های دریایی مانند Plopsa گزارش شده است که “بهتر از همیشه” عمل کرده‌اند. او اشاره کرد که Plopsaland La Panne در استان فلاندر غربی و Plopsa Coo در استان لیژ نیز “یک تابستان واقعا خوب” را تجربه کردند.

در غرب فلاندر، Boudewijn Seapark نیز در طول فصل تابستان از همه انتظارات فراتر رفت. به گفته مدیر تجاری Geertrui Quaghebeur، تعداد بازدیدکنندگان به سطوح مشابهی با سال 2019 رسیده است، “تفاوت در درصدها حداقل است”. گرما نقش مهمی در تعداد بازدیدکنندگان داشت. برای Quaghebeur، یک نمایش دلفین جدید و یک پارک آبی در فضای باز جدید به نام Bobo’s Aquasplash دو دارایی برای پارک بودند زیرا “بازدیدکنندگان می توانستند خود را در طول روز خنک کنند”.

حتی اگر باغ‌وحش‌های Plackendael و Antwerp فقط از «بازدیدکنندگان کمی بیشتر» استقبال کردند، اما از افزایش اشتراک‌های فروخته شده خرسند بودند. سخنگوی Ilse Segers معتقد است که این به دلیل ورود اورانگوتان ها به Planckaendael و تولد گونه های مختلف حیوانات در هر دو پارک بوده است. او گفت: “این همیشه جادویی است که شاهد تولد یک ساکن جدید باشیم.”

عکس: © Belga/Nicolas Maeterlinck

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *