جشنواره بین‌المللی فیلم Anima با تجلیل از انیمیشن اسپانیایی در میان نمایش‌های متنوع خود می‌درخشد

جشنواره فیلم محبوب بلژیک Anima با یک نسخه جشن “قدیمی” از 17 تا 26 فوریه باز می گردد.

پس از اجرای نسخه‌های آنلاین و ترکیبی در چند سال گذشته، جشن انیمیشن‌های داخلی و بین‌المللی بار دیگر در Flagey برپا شد. نمایش‌ها همچنین در سینماتک و پالاس در بروکسل، به‌علاوه مکان‌هایی در فلاندر و والونیا انجام می‌شود.

این برنامه متنوع و غنی که برای بزرگسالان و همچنین کودکان ساخته شده است، 182 فیلم از بهترین فیلم های منتشر شده در سال 2022 را نوید می دهد: 154 فیلم کوتاه، 22 فیلم بلند و شش فیلم کوتاه واقعیت مجازی. آنها در جشنواره های موضوعی مختلف، نمایش های ویژه و مسابقات ارائه می شوند.

42nd این نسخه همچنین با رویدادهای سینمایی مانند Soirée Queer، Bike Talk، کنسرت فیلم Melville و انیمیشن افسانه ای شب سرگرم می شود. کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و مسترکلاس‌ها دیدارهای جشن بیشتری را برای طرفداران انیمیشن فراهم می‌کنند.

نکات برجسته دیگر، برنامه های سنتی Best of Shorts و C’est du Belge، همراه با بازگشت مجموعه LGBTQIA+ Queer Stories و مستندهای متحرک در داستان های واقعی است.

Nayola_1 © UDI توزیع شهری بین المللی

این برنامه برای بزرگسالان به 11 ویژگی، از جمله 10 نمایش برتر، گسترش می یابد. از جمله افتتاحیه جشنواره نایولا توسط خوزه میگل ریبیرو در 17 فوریه (تصویر بالا). تمرکز این انیمیشن پرتغالی بر روی سه نسل از زنان است که از جنگ داخلی در آنگولا رنج می برند.

SAFE_02271210

سفر ویژگی با ادامه دارد بید کور، زن خوابیده توسط پیر فولدز (تصویر بالابر اساس داستان های کوتاه معروف هاروکی موراکامی. همچنین شامل می شود رابطه عاشقانه من با ازدواج توسط کارگردان لتونیایی Signe BaumaneInterdit aux chiens et aux italiens توسط آلن اوگتو و خانه گمشده در کیپتوسط کارگردان ژاپنی شینیا کاواتسورا. یکی دیگر از فیلم های بین المللی برای نوجوانان و بزرگسالان، فیلم بلند کره ای است چون تائل: شعله ای که زنده است توسط هنگ جون پیو.

تمرکز امسال روی انیمیشن اسپانیایی به خلاقیت جدید این کشور در رسانه افتخار می کند. این برنامه نمایش فیلم های کوتاه متعددی را پیشنهاد می کند که توسط کارولینا لوپز، مدیر هنری جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن کاتالونیا Animation Lleida انتخاب شده است.

UNICORN_WARS_5

دو برنامه از انیمیشن های کوتاه معاصر توسط ویژگی ملحق شده است جنگ های تک شاخ (16+) توسط کارگردان اسپانیایی آلبرتو وازکز ریکو (تصویر بالا). دو تن از متخصصان سینمای کشور در بخش Futuranima شرکت می کنند، در حالی که بخش کودکان نیز دارای انیمیشن های اسپانیایی است. تمرکز بر همکاری با موسسه سروانتس و خدمات فرهنگی سفارت اسپانیا است.

طبق معمول، مخاطبان جوان‌تر با 9 برنامه فیلم کوتاه، که همگی برای گروه‌های سنی مختلف طراحی شده‌اند، به خوبی مورد توجه قرار می‌گیرند. برنامه بچه ها در 18 فوریه با پیش نمایشی از ویژگی های کمیک افتتاح می شود Un amour de cochon، به کارگردانی Mascha Halberstad (NL 2022; 6+).

Franzy’s Soup Kitchen یک برنامه دوره گرد برای کودکان نوپا است. این شش فیلم کوتاه را گرد هم می‌آورد که همگی بدون دیالوگ هستند، اما از تکنیک‌های مختلف برای لذت بردن از جادوی سینما و انیمیشن برای کوچولوها استفاده می‌کنند.

تمرکز ESP_2_Esfingeurbana

Futuranima با هدف قرار دادن فیلمسازان نوپا، رویدادهای صنعتی را برای هر کسی که می‌خواهد درباره دنیای انیمیشن بیشتر بیاموزد یا به سادگی کشف کند، برگزار می‌کند. دو مهمان افتخاری کلاس‌های مسترکلاسی را برگزار می‌کنند: جوآنا کویین، برنده جایزه و انیمیشن دوبعدی (نامزد امی، بفتا و اسکار)، و همچنین جیم کاپویانکو، فیلم‌نامه‌نویس سابق دیزنی، پیکسار و نامزد اسکار برای کارش در فیلم موفق راتاتویی در سال 2007.

بخش حرفه ای جشنواره همچنین شامل «ساخت» بسیاری از فیلم های موفق، آثار در دست اجرا، ارائه ها و میزهای گرد است.

سه نمایشگاه رایگان برای بازدیدکنندگان جشنواره به نمایش گذاشته شده است. جعبه فلورسنت Kitty Crowther بازدیدکنندگان را به دنیای تصویرگر ساکن بروکسل که پوستر Anima 2023 را طراحی کرده است دعوت می کند. در تاریکی مطلق و زیر لامپ UV، Knor و دکور تجربه ای فراگیر است که در پشت صحنه فیلم می گذرد Un amour de cochon. سرانجام، واقعیت پنهان، به واقعیت افزوده اختصاص دارد.

عکس ها: Nuit Anima © مدرسه هنرهای تجسمی; پینا © سینما پانچ لاین (C’est du belge); Nayola © Urban Distribution International UDI; بید کور، زن خوابیده توسط پیر فولده؛ جنگ های تک شاخ توسط آلبرتو وازکز ریکو; Focus Spain 2, Esfingeurbana

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *