جشنواره پانوراما: با هفت مسیر موضوعی که مناظر شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کنند، کوه مونت دز آرت را دوباره کشف کنید

اگر فکر می‌کنید از قبل Mont des Arts در بروکسل را می‌شناسید، به لطف جشنواره پانوراما که از 23 آوریل تا 1 می برگزار می‌شود، آماده شوید تا محله موزه را در نوری جدید ببینید.

تنها به مدت نه روز، هفت مسیر موضوعی چشم اندازهای جدیدی از منطقه میراث را ارائه می دهند – که قبلاً به دلیل داشتن یکی از مناظر پانورامای برتر شهر مشهور است (تصویر اصلی).

این جشنواره نه تنها برای گردشگران، بلکه برای عموم مردم، از جمله خانواده‌ها و بازدیدکنندگانی که ممکن است با مؤسسات فرهنگی بزرگی که در منطقه ساکن هستند آشنا نباشند، برگزار می‌شود.

مسیرها از مکان‌های داخلی و خارجی مانند موزه‌ها، کلیساها، میادین و باغ‌ها عبور می‌کنند. آنها با حدود 50 بیننده پانورامای فوق‌العاده با سوراخ‌هایی برای چشم‌اندازی دو کانونی از نمای کنونی و تاریخی یا آینده‌نگر پر شده‌اند.

موضوعات شامل مسیر پانوراما، شامل نقاط دیدنی موزه بلوو، بوزار، موزه‌های سلطنتی هنرهای زیبا و کتابخانه سلطنتی (KBR) است. مسیر مجسمه‌سازی در امتداد Place Royale، باغ مجسمه‌ها و Place des Palais می‌گذرد، در حالی که مسیر موسیقی از کلیسای سنت جیمز در کودنبرگ به موزه آلات موسیقی می‌رود.

هر مسیر عناصر متفاوتی را متحد می کند. مسیر فرشته که مورد توجه ویژه کودکان است، شامل نمایش یک فیلم، بازدید از موزه سلطنتی هنرهای زیبا و ردیابی مجسمه‌ها و نقاشی‌ها در دو کلیسا و همچنین موزاییک‌هایی در ایستگاه مرکزی است.

این جشنواره که توسط انجمن غیرانتفاعی Mont des Arts سازماندهی شده است، هدف از این جشنواره ترویج این منطقه در آستانه دویستمین سالگرد بلژیک در سال 2030 با برگزاری رویدادی هر دو سال یکبار است.

معاون رئیس جمهور ایزابل ونهوناکر توضیح می دهد که چرا انجمن تصمیم گرفت امسال پانوراما را جشن بگیرد: “همه این مؤسسات دارای پشت بام ها و گوشه های پنهان هستند، انواع مکان هایی که رهگذران و گردشگران نمی شناسند، بنابراین ما دوست داریم آنها آنها را کشف کنند و راه انجام این کار ایجاد مسیرهای موضوعی است: تاریخ، موسیقی، فرشتگان، پانوراما، مکان‌های پنهان، مجسمه‌ها و آینده.

او اصرار دارد که جشنواره شامل بیش از یک سری قدم زدن است. «نمایش‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهای دیگر وجود دارد. دو آخر هفته به فعالیت هایی برای کودکان و خانواده ها اختصاص داده شده است. «یا اگر می‌خواهید یک تور با راهنما انجام دهید، می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. کنسرت‌هایی ارائه می‌شود، به‌عنوان مثال، در آخرین روز جشنواره در 1 مه، کنسرت گروه کر جوانان در کلیسای سنت ژاک سور کودنبرگ برگزار می‌شود.

بلیط جشنواره 9.50 یورو امکان دسترسی به یک بازدید از هر یک از موسسات شرکت کننده را فراهم می کند. پذیرش در تمام مدت جشنواره معتبر است، بنابراین می توانید یک روز از بوزار دیدن کنید و روز بعد به موزه آلات موسیقی بروید.

جشنواره پانوراما
23 آوریل به 1 1 می

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *