جشن های کریسمس بلژیک با اقدامات صرفه جویی در انرژی ادامه خواهد یافت

در حالی که اروپا با بحران انرژی دست و پنجه نرم می کند، چندین شهر و شهر بلژیک در حال بررسی روش های برگزاری جشن های زمستانی خود هستند.

جشنواره عجایب زمستانی در بروکسل همچنان برگزار خواهد شد، اما شهردار فیلیپ کلوز به Bel RTL گفت که شهر در حال بررسی برخی اقدامات صرفه جویی در مصرف انرژی است، مانند روشن کردن چراغ ها دیرتر و خاموش کردن آنها کمی زودتر.

جشن ها در بروکسل قرار است از 25 نوامبر تا 1 ژانویه برگزار شود و از اهمیت اقتصادی قابل توجهی برای منطقه برخوردار است.

کلوز گفت: «این هزار شغل است، دو میلیون بازدیدکننده. هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های ما را پر می‌کند.»

کلوز اضافه کرد که برگزاری جشنواره ها به دلایل کمتر ملموس نیز مهم است.

او گفت: «ما نباید ناامیدی اخلاقی را به بحران انرژی اضافه کنیم. «تعطیلات زمستانی، خانواده هایی که به آنجا می آیند، برای روحیه مردم بسیار مهم است. بنابراین بله، جشن‌هایی برگزار خواهد شد.»

سایر شهرهای اطراف بلژیک نیز به دنبال راه هایی برای کاهش بار انرژی با نزدیک شدن به فصل جشن هستند.

برخی از این راه‌ها عبارتند از کاهش تعداد نمایشگرهای نور، کوتاه کردن تعداد روزهای روشن و کاهش ساعات روشن شدن آنها.

لیژ تصمیم گرفته است که نورهای خود را کاهش دهد: از 50 به 45 روز و از 10 به 8 ساعت در روز. انتظار می رود که این امر منجر به صرفه جویی در حدود 8500 کیلووات ساعت از 30000 ساعت مصرفی معمول شود. La Louvière چراغ های کریسمس خود را از نیمه شب تا ساعت 5:00 خاموش می کند.

شارلوا تصمیم گرفت چراغ های جشن خود را به طور کامل و بدون هیچ تغییری حفظ کند و گفت که پس از گذشت دو سال از بیماری همه گیر، این جشن و جادو برای ساکنان مورد نیاز است. دهکده کریسمس این شهر نیز حفظ خواهد شد.

در نامور، سه گزینه در نظر گرفته می‌شود: محدود کردن دوره روشنایی، محدود کردن تعداد مکان‌های روشن و محدود کردن تعداد ساعات روشن شدن چراغ‌ها.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *