جهان 2022: به گفته یک سازمان غیردولتی، وعده بی طرفی کربن “گمراه کننده” است

نویسنده این گزارش گفت: “داده ها نشان می دهد که انتشار گازهای گلخانه ای جام جهانی به طور قابل توجهی بیشتر از انتظار برگزارکنندگان خواهد بود و بعید است که اعتبارات کربنی که برای جبران این انتشارات در نظر گرفته شده است تأثیر مثبت کافی بر آب و هوا داشته باشد.” ، ژیل دوفراسن.

این نتیجه‌گیری‌ها توسط سازمان‌دهندگان Mondial-2022 به عنوان «گمان‌زنی و نادرست» توصیف شد. کمیته عالی در بیانیه ای پاسخ داد: «ما در مسیر درستی برای سازماندهی جام جهانی بدون کربن هستیم.

کمیته تضمین می‌کند که داده‌های “واقعی” پس از مسابقاتی که از 21 نوامبر تا 18 دسامبر برگزار می‌شود، منتشر می‌شود و “هر گونه اختلاف توضیح داده و جبران می‌شود”.

او می افزاید که “انتشارهای غیرقابل اجتناب” “با سرمایه گذاری در اعتبارات کربن شناخته شده و تایید شده بین المللی” جبران می شود، که “به جای انتقاد باید به رسمیت شناخته شود”.

بر اساس گزارشی که فیفا، هیئت حاکمه فوتبال جهان، در ژوئن 2021 منتشر کرد، انتظار می‌رود که موندیال-2022 3.63 میلیون تن دی اکسید کربن تولید کند.

با این حال، دیده بان بازار کربن معتقد است که این رقم دست کم گرفته شده است، به ویژه به این دلیل که انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به ساخت استادیوم ها “به طور بالقوه تا هشت برابر” بیشتر از آنچه اعلام شده است.

این سازمان غیردولتی همچنین “کیفیت” و “اعتبار” سیستم اعتبار کربن را که به طور خاص برای این رویداد توسعه یافته است، محکوم می کند.

با تنها 75 کیلومتر فاصله از هشت استادیوم که میزبان اولین جام جهانی فوتبال در یک کشور عربی است، سازمان دهندگان بر کاهش ترافیک هوایی بین مسابقات تاکید کرده اند و مترو و اتوبوس های برقی جایگزین آن شده اند.

آنها همچنین استدلال می‌کنند که استادیوم‌هایی که هفت تای آن‌ها برای این رویداد ساخته شده‌اند و هشتمین آن بازسازی شده‌اند، «در مصرف آب و انرژی کارآمد هستند» که انرژی خود را از یک مزرعه پنل خورشیدی تامین می‌کنند و با فضای سبز جدید احاطه شده‌اند.

از زمانی که فیفا جام جهانی را در سال 2010 به قطر اعطا کرد، این کشور ثروتمند گازی خلیج فارس مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت، به ویژه در مورد موضوع تهویه هوا در استادیوم ها و حقوق بشر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *