Esch2022 پایتخت فرهنگی: منطقه صنعتی سابق لوکزامبورگ سال را در کانون توجه جشن می گیرد

یک داستان موفقیت اروپایی، طرح فرهنگ سرمایه، زندگی فرهنگی متنوع شهرهایی را که در حال بازسازی هستند، ترویج می کند و در عین حال گردشگری و اقتصاد آنها را تقویت می کند.

دومین شهر لوکزامبورگ Esch-sur-Alzatte امسال با کاوناس (لیتوانی) و نووی ساد (صربستان) در کانون توجه قرار دارد.

با برنامه ای غنی از رویدادها، این شهر یک مقصد عالی برای یک سفر یک روزه یا یک فرار آخر هفته است. ترکیبی شگفت‌انگیز از میراث صنعتی، هنرهای معاصر و بسیاری از فعالیت‌های غیرعادی با جذابیت محبوب ارائه می‌کند.

Esch2022 بر گسترش جشن ها به شهرداری های همسایه و همچنین هشت شهرداری در سراسر مرز فرانسه تمرکز دارد. آنها با هم شاهد داستانی از مهاجرت، فرهنگ های ذوب شده و تأمل پسا صنعتی در ایجاد جامعه ای فراگیر برای آینده هستند.

شاید اکنون یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان باشد، اما لوکزامبورگ کوچک محصور در خشکی برای قرن ها یک کشور کشاورزی فقیر بود. کشف سنگ آهن در جنوب آن در اواسط قرن 19، دوک بزرگ را به یک نیروگاه صنعتی تبدیل کرد و راه را برای یک دوره 100 ساله شکوفایی هموار کرد.

اهالی لوکزامبورگ به این منطقه صخره‌های قرمز یا De Minett می‌گویند، نامی که امروزه به افتخار سنگ آهنی که بر مناظر مسلط بود، باقی مانده است. میراث دیگر، جمعیت چندفرهنگی است که در پی امواج مهاجرت، عمدتاً از ایتالیا و پرتغال به وجود آمده است.

این تنوع است که در مرکز شعار Esch2022 Remix Culture با چهار حوزه متمرکز است: اروپا، هنر، طبیعت، خودتان. هدف این برنامه زیر سوال بردن هویت ما در عصر دیجیتال، توجه به توسعه پایدار و ارائه دیدگاه های جدید از چشم انداز اروپایی است.

در حالی که ثروت لوکزامبورگ اکنون به بخش مالی بین‌المللی آن بستگی دارد، این کشور همچنان به جذب جمعیت بین‌المللی متکی است. در تولد دوباره منطقه جنوبی آن، پایتخت فرهنگی نقش کلیدی ایفا می کند. اکنون که درخشش صنعت فولاد مدت هاست محو شده است، درخشش جدیدی به آن اضافه می کند.

خدمه بلوال سارا

بلوال و کوره های بلند آن

نماد درخشان Esch2022 Belval است، کارخانه فولاد سابق در حومه Esch که به یکی از بهترین نمونه های شهرهای جدید در اروپا تبدیل شده است. تعمیرات اساسی آن به دنبال یک مسابقه بین المللی معماری برای طراحی مجدد سایت از کار افتاده انجام شد.

حفظ میراث آن کلید اصلی این پروژه بوده است. بر فراز توسعه شهری، دو کوره بلند برجسته، یکی بازسازی شده و برای بازدیدکنندگان باز است، و دیگری یک اسکلت. یک دودکش آجری مرتفع از آجر قرمز و آثار صنعتی متعدد به پیوند سخت تولید فولاد ادای احترام می کنند که سرانجام در دهه 1990 از بین رفت.

این سایت تحت نظارت Fonds Belval، سرمایه گذاری هنگفتی برای ایجاد یک جامعه مدرن، شامل دانشگاه و محوطه تحقیقاتی، مرکز تجاری و منطقه مسکونی انجام داده است. محل برگزاری کنسرت Rockhal طرفداران موسیقی را فراتر از مرزهای لوکزامبورگ جذب می کند و یک ایستگاه راه آهن جدید شهر را به Esch و فرانسه متصل می کند.

یک سبک همگن برای توسعه وجود دارد، بلوک‌های ساختمانی در رنگ‌های سیاه، خاکستری و قرمز که رنگ‌هایی را که زمانی بر محل کار غالب بودند بازتاب می‌دهند. پوسته‌های ساختمان‌های قدیمی آن حفظ شد، هویت اصلی آن‌ها در طراحی جدیدشان منعکس و بازتفسیر شد.

کتابخانه بلوال

یکی از نمونه های برجسته کتابخانه دانشگاه (تصویر شده) زمانی انباری عظیم برای کک و سایر موادی بود که کوره های دائماً در حال سوختن را تغذیه می کرد. عناصر اصلی انبار به طور کامل در طراحی معاصر ادغام شدند و تنش غیرعادی را در فضای داخلی معاصر آن ایجاد کردند. سطح بیرونی ساختمان به شکل منشور به گونه‌ای است که منعکس کننده کثیفی است که برای همیشه محل را گرد و غبار کرده است.

در مجاورت کتابخانه، Möllerei، یک فضای نمایشگاهی برای هنرهای دیجیتال است که از محل کار حک شده و هزینه کوره ها را مخلوط می کند. باز هم اولویت رعایت و حفظ بنای موجود بوده است. این به صفحات خاکستری خنک داخلی آن که با خاک انباشته شده در طی چندین دهه آغشته شده اند، گسترش می یابد و بوی خاکی بی نظیری متصاعد می شود.

Socle C Belval Sarah Crew

یکی دیگر از تخصیص مجدد هوشمندانه، بقایای ویران شده سومین کوره بلند، Socle C است.تصویر شده) به عنوان یک فضای اجرای برانگیزاننده. در حالی که کوره برچیده شد و به چین فرستاده شد، جایی که همچنان فعال است، سایت – شبیه دهانه بمب – به لطف سرمایه گذاری Esch2022 به یک مکان منحصر به فرد و غوطه ور در فضای باز تبدیل شده است.

یک عنصر طراحی متضاد که منطقه بلوال را مشخص می کند، آب نمای وسیع ساختمان های جدید و فضاهای عمومی است. آنها هدف مضاعفی برای جلوگیری از گرافیتی‌های بالقوه دارند و در عین حال حسی به سبک آسیایی را تزریق می‌کنند که اخلاق مینیمالیستی حاکم بر سایت را تقویت می‌کند.

Belval Esch2022

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی نورپردازی است که طراح صنعتی آلمانی اینگو ماورر، معروف به “شاعر نور” وظیفه روشن کردن کوره های بلند در شب را نسبت داده است.

با محو شدن نور، این شاهدان خاموش گذشته همچنان به روشنایی افق ادامه می دهند: چراغ هایی برای آینده ای جدید و هویتی جدید برای بلوال.

نکات برجسته برنامه آینده

با وجود صدها رویداد در طول سال، بهتر است دستور کار فرهنگی را برای اطلاعات به روز دنبال کنید. آنها شامل نمایشگاه ها، کنسرت ها، اجراها، تئاتر خیابانی، هنرهای تجسمی، ادبیات و میراث هستند. بسیاری از آنها آزاد هستند و هنرمندان بین المللی و همچنین مشارکت جوامع محلی را درگیر می کنند.

Circle CAL را باز کنید

نمایشی استثنایی که آثار نسل جوانی از هنرمندان را در کنار هنر هنرمندان سرشناس با سن و سال های مختلف به نمایش می گذارد. مارتین پینل، فلوریان سولتیساک و آلن ولتر هر کدام یک هنرمند از Cercle Artistique de Luxembourg (CAL) را برای همکاری در یک پروژه خلاقانه (ساندرا لینرز، تام فلیک و ژان ماری بیور) انتخاب کردند. یک برنامه اضافی شامل جلسات با هنرمندان، تورهای راهنما، کنفرانس و کنسرت است.
تا 25 ژوئن، Galerie Schlassgoart، Boulevard Grande-Duchesse Charlotte، Esch-sur-Alzette

زمینی. در گفتگو با طبیعت

نمایشگاه زمینی

از آنجایی که آب و هوای شدید جهان را ویران می کند و جنگ علیه زباله های پلاستیکی در جریان است، حدود 19 اثر هنری از هنرمندان مشهور بین المللی باعث تأمل در مورد گرمایش جهانی و موضوعات محیطی می شود. آنها بر روی رابطه پیچیده بین انسان و اکوسیستم تمرکز کرده و راه حل های دیجیتالی ممکن را برای یک زندگی مشترک پایدار تر بررسی می کنند. استفاده از رسانه ها و فناوری های جدید – از جمله هوش مصنوعی و واقعیت مجازی – یکی از موضوعات رایج برای این تاسیسات است. مکان نمایشگاه در Mollerei، ساختمانی آغشته به صنعت، گفتگو را حتی بیشتر مرتبط می کند. این یک همکاری با HEK (خانه هنرهای الکترونیک) و سرپرستی سابین هیملسباخ و بوریس ماگرینی، با حمایت یولیا فیش است.
4 ژوئن-14 اوت، Möllerei/ Esch Belval

تنفس، برای طراحی اقلیمی

نمایشگاه تنفس

این نمایشگاه که در Masseoire، ساختمان صنعتی خام Belval که زمانی یک قطران آب بندی برای کوره ها تولید می کرد، به نمایش می گذارد، عمل بسیار طبیعی تنفس را بررسی می کند، وابستگی انسان به محیط زیست و نیاز به حفظ هوای پاک را به عنوان یک منبع برجسته می کند. تعدادی از رویدادهای عمومی اطراف نمایشگاه، از جمله مسترکلاس های فرامرزی برای کاوش در طراحی آب و هوا، نیاز به یک رابطه سالم بین همه موجودات زنده و جهان طبیعی. 4 ژوئن-25 سپتامبر، Massenoire/Esch Belval

کانون توجه در Dudelange

هر ماه، Esch2022 شهرداری متفاوتی را در منطقه خود به نمایش می گذارد. دودلانژ به خاطر فرهنگ، خلاقیت و شادی و همچنین جشنواره های فرامرزی شهرت دارد. Usina22 آینده یک همکاری با سازمان سرمایه فرهنگی است. یک جشنواره دو روزه در فضای باز در سایت Neischmelz. اگرچه هنرهای تجسمی و رقص از ویژگی های برنامه موسیقی است، اما برنامه موسیقی با هنرمندان محلی و نوظهور بین المللی و سرفصل جشنواره، گروه راک آمریکایی Kings of Leon، جذابیت زیادی دارد. 11 و 12 ژوئن

جشنواره کوره بلند

Belval Cité des Sciences & Hauts fourneaux

در این جشن سالانه محبوب نمادهای معماری و صنعتی، Belval مملو از رقصندگان آتش، نوازندگان و دیگر اجراکنندگان است. این نمایشگاه که توسط Fonds Belval سازماندهی شده است، به جویندگان هیجان فرصتی را ارائه می دهد که از زیپ لاین غول پیکر به ارتفاع 60 متر بین بالای دو کوره بلند (از 14 سالگی) سوار شوند. یکی دیگر از جذابیت‌های شب هنگام، نمایش مسحورکننده آتش‌سوزی است که در پس‌زمینه کلیسای جامع صنعتی برگزار می‌شود. تمرکز بر پروژه‌های هنری عمومی حول موضوع «BeHave»، اجراها، مجسمه‌ها، اینستالیشن‌ها و فیلم‌ها را منعکس‌کننده تبدیل سایت به یک محله شهری جدید است. کنسرت‌هایی توسط گروه Marly Marques Quintet و گروه Providers، نمایشی برای جوانان، کارگاه‌های علمی و موسیقی و یک برانچ رقص وجود دارد. نوید یک آخر هفته پر انرژی و پر انرژی را می دهد. 2 و 3 ژوئیه، Esch-Belval

عکس ها: Die Hochofenterrasse in Belval © Le Fonds Belval; نمایشگاه زمینی، فراتر از تصورات انسانی، نصب چند رسانه ای توسط ماریا کاستلانوس و آلبرتو والورده. نمایشگاه تنفس استودیو Vannerie © Shore; جشنواره کوره بلند – Belval Cité des Sciences & Hauts fourneaux

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *