جوجه ریزی از شاهین های بروکسل را به صورت زنده تماشا کنید

فصل اتفاقات شاد در بروکسل است. هفته گذشته، در اوکل، اولین زوج شاهین شاهین چهار تخم بیرون آمدند، در حالی که در بالای کلیسای جامع سنت میشل و گودول، اولین جوجه ریزی امروز دوشنبه حوالی ساعت 4 بعد از ظهر انجام شد، و بنابراین با کمی تأخیر، برای مدتی معمولاً جوجه کشی گاه به گاه برادر کوچک یا خواهر کوچک باید به زودی بیاید. کنجکاوها می توانند در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در وب سایت “Falcons pour tous” آنها را مشاهده کنند.

دیدیه ون گلوو، پرنده شناس، که از سال 1994 شاهین ها را رصد کرده است، توضیح می دهد: «نمی دانم می توان آن را به آب و هوای ابتدای آوریل، زمانی که هوا یخبندان بود، نسبت داد یا نه. کلیسا، آنها دیر کرده اند. ما 100% پرندگان وحشی را در آنجا مشاهده می کنیم» که هیچ دخالت انسانی روی آنها وجود ندارد، این طبیعت است که در کار است و لحظه مناسب را تعیین می کند.

بروکسل، اکوسیستمی مطلوب برای زائران

بنابراین تخم ها از تخم خارج شدند، اگرچه متخصص خلاف آن را رد نکرده بود. “این خطری برای گونه ها نخواهد بود، آنچه ما مشاهده می کنیم روندها است.” و در این سطح، شاهین های شاهین بروکسل به خوبی کار می کنند. در بروکسل ده ها زوج و در بلژیک بین 200 تا 250 زوج وجود دارد. “خوب است، اما هنوز شکننده است. از این رو اهمیت نظارت است.

در سال 2004، پرندگان شکاری با شکوه پس از سی سال غیبت به بروکسل بازگشتند و دقیقاً در جایی که اجدادشان ساکن شده بودند، لانه کردند. از آن زمان، “همه چیز بسیار خوب پیش می رود”. آفت کش ها دیگر زنجیره غذایی را آلوده نمی کنند و دستورالعمل 1979 اروپا در مورد حفاظت از پرندگان وحشی کار می کند. در بروکسل، حتی گنجشک ها شروع به بازگشت کرده اند.

اما این شهر به دلایل دیگری نیز پرندگان شکاری را جذب می کند: این پرنده شناس می گوید: «شب، گنبدی نورانی در آسمان بروکسل وجود دارد، من قبلاً در ساعت سه بامداد شاهد شکار پرندگان مهاجر شاهین بودم».

شاهین شاهین بدون دو منبع اصلی خطر، جغد عقاب و شکار غیرقانونی، در محیطی ایده آل در بروکسل قرار دارد. و حتی اگر از برج‌های ما ناپدید شود، دیدیه ون گلووه تأیید می‌کند که مشکل بزرگی برای اکوسیستم بروکسل نخواهد بود. در نهایت، با این شاهین که از زمان تاسیس “Falcon pour Tous” مردم بروکسل را مجذوب خود کرده است، نقش او به عنوان سفیر طبیعت، بهترین کمپین آگاهی بخشی است که هر روز زیبایی یک محیطی که باید مورد احترام و مراقبت قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *