حق الزحمه پزشکان، اصلاح قانون کیفری، دوره اجباری برای تازه واردان: آنچه در 1 ژوئن تغییر می کند

اول ماه جدید، آغاز یک سری تغییرات در بلژیک است، از جمله شاخص‌سازی دستمزد پزشکان، اصلاحات در قوانین جنایات جنسی و دوره‌های اجباری برای خارجی‌ها در بروکسل. اینها تغییراتی هستند که از اول ژوئن شروع می شوند.

نمایه سازی 2 درصدی دستمزد پزشکان

هزینه های پزشکان مطابق با یک توافقنامه نمایه سازی که پس از مذاکرات توافق نامه دوجانبه پزشکی 2022-2023 تصویب شده است، 2 درصد افزایش می یابد.

به دنبال این مذاکرات بین بازیگران بخش، شورای وزیران بلژیک بودجه تکمیلی یکباره 207 میلیون یورویی را برای حمایت از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در طول افزایش شدید تورم تصویب کرد که 112 میلیون یورو آن برای پزشکان است. این نشان‌دهنده نمایه‌سازی موقت کارمزدهای آنها به میزان 2٪ در 1 ژوئن 2022 است.

اصلاح قوانین جنایی جنسی

اصلاحات قانون جنایی جنسی – نتیجه کار طولانی در کمیته – از اول ژوئن به اجرا گذاشته می شود. این تغییرات به منظور در نظر گرفتن تغییرات در جامعه است و مفهوم رضایت را در قلب قانون جدید قرار می دهد.

مجازات تجاوز جنسی به ۱۵ تا ۲۰ سال حبس نسبت به پنج تا ۱۰ سال قبل افزایش می یابد. مجازات‌های فضول در حال کاهش است و در شرایط خاص، قاضی می‌تواند مجازات‌های جایگزین زندان را برای جرائم جنسی اعمال کند.

این لایحه همچنین سن بلوغ جنسی در 16 سالگی را مشخص می کند و تا زمانی که رضایت وجود داشته باشد و حداکثر سه سال اختلاف سنی وجود داشته باشد، امکان تحمل از سن 14 سالگی را فراهم می کند.

همچنین روسپیگری را جرم زدایی می کند، اما نه دلالی را که مجازات آن یک تا پنج سال حبس و جریمه نقدی از 500 تا 25 هزار یورو خواهد بود. فحشا برای افراد زیر سن قانونی همچنان ممنوع است و تبلیغات با چند استثنا ممنوع است.

تا پیش از این، جرایم جنسی جرایم و جرایم علیه نظم خانواده و اخلاق عمومی تلقی می شد، همانطور که در قوانین مربوط به سال 1867 مقرر شده است. از این پس، جرایم جنسی ارتکاب به افراد تلقی می شود.

از نظر عملی، این به معنای کنار گذاشتن مفهوم “تجاوز ناشایست” و گسترش مفاهیم تجاوز جنسی و فضول است. ازدواج با محارم نیز در نهایت در قانون ذکر شده است.

برنامه پذیرش بروکسل برای خارجی ها اجباری می شود

دوره استقبال از تازه واردان که از سال 2015 در منطقه بروکسل وجود دارد، از اول ژوئن برای افراد بین 18 تا 65 سال اجباری خواهد شد.

این برای همه کسانی که برای اولین بار در ثبت نام خارجیان یک شهرداری بروکسل ثبت نام می کنند اعمال می شود. اما برای کسانی که سه سال یا بیشتر در بلژیک اقامت قانونی داشته اند، اعمال نمی شود.

پس از دریافت اجازه اقامت، افراد غیر بلژیکی در بروکسل شش ماه فرصت دارند تا در دفتر پذیرش ثبت نام کنند و پس از آن 18 ماه فرصت خواهند داشت تا دوره استقبال را تکمیل کنند.

برنامه پذیرش شامل پشتیبانی از رویه های اجتماعی-اداری، دوره های زبان، اطلاعات در مورد حقوق و وظایف همه افراد ساکن در بلژیک (ماژول 10 ساعته) و آموزش شهروندی (50 ساعت) است.

همچنین بازدیدهایی از پارلمان، ادارات شهرداری، Actiris، موزه BelVue و موزه مهاجرت سازماندهی شده است.

ارز محلی اوکراین در بلژیک قابل مبادله است

پناهندگان اوکراینی ثبت‌شده در بلژیک می‌توانند اسکناس‌های ارز محلی خود (hryvnias) را به یورو در باجه‌های بانک ملی بلژیک (NBB) و همچنین در شعب بانک‌های Belfius، Beobank، BNP Paribas Fortis، تبدیل کنند. CBC، ING، KBC و KBC بروکسل.

حداکثر 10000 گریونا برای هر بزرگسال قابل مبادله است و فقط اسکناس های 100، 200، 500 و 1000 گریونیا پذیرفته می شود. اثبات وضعیت پناهندگی مورد نیاز خواهد بود.

بلژیک یکی از اولین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که به پناهندگان اوکراینی فرصت مبادله اسکناس با یورو را ارائه می دهد.

نارنجی برخی از تعرفه های خود را افزایش می دهد

نارنجی بلژیک برخی از تعرفه های خود را از اول ژوئن افزایش خواهد داد. با این حال، مشتریان از افزایش حجم داده ها و افزایش تخفیف های چند کارتی بهره مند خواهند شد.

به طور خاص، قیمت اشتراک تلفن همراه با Orange بین 1 تا 3 یورو افزایش می یابد و با افزایش داده از 0.5 به 10 گیگابایت همراه است. قیمت محصولات ثابت نیز افزایش خواهد یافت.

تعرفه هزینه های اشتراک موبایل، تماس های بین المللی و رومینگ نیز افزایش می یابد. MMS (خدمات پیام‌رسانی چندرسانه‌ای، به معنای تصاویر و پیام‌های ویدیویی) نیز (0.24 یورو) دریافت می‌شود، در حالی که قبلا رایگان بودند.

افزایش بیشتر حقوق کارکنان دولت

حقوق های خدمات ملکی مطابق با افزایش هزینه های زندگی تعدیل می شود و بنابراین در اول ژوئن 2 درصد افزایش می یابد.

به گزارش دفتر برنامه ریزی فدرال، شاخص مرکزی مزایای اجتماعی و دستمزدها در بخش دولتی آوریل گذشته به دست آمد و انتظار می رود دوباره در اکتبر 2022 و دوباره در فوریه 2023 به این شاخص برسد، اما پس از آن تا سال 2024 مجدداً انجام نخواهد شد.

دستمزدهای خدمات دولتی در ماه های فوریه و آوریل 2 درصد افزایش یافته بود.

مصرف کنندگان با ضمانت ها بهتر محافظت می شوند

بار اثبات زمانی که نواقصی که پس از تحویل محصول ظاهر می شوند به میان می آید معکوس می شود.

پیش از این، مشتریان بین شش ماه تا دو سال پس از تاریخ خرید فرصت داشتند تا ثابت کنند که نقصی در محصول ظاهر شده است. از این پس فروشنده باید ثابت کند که عیب در زمان تحویل وجود نداشته است.

در مورد کالاهای دست دوم، فروشندگان تنها در صورتی می توانند مدت زمانی کمتر از دو سال (با حداقل یک سال) را مشخص کنند که به طور واضح و بدون ابهام مصرف کننده را در مورد آن دوره اطلاع دهند.

قوانین گارانتی جدید برای کالاهایی با عناصر دیجیتال مانند ساعت های هوشمند نیز اعمال می شود. عرضه فیلم‌ها، ضبط‌های صوتی، بازی‌های ویدیویی و خدمات دیجیتال مانند ویدیوی درخواستی نیز مشمول قوانین ضمانت‌نامه جدید است که برای محصولاتی که پس از ۳۱ اردیبهشت خریداری می‌شوند اعمال می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *