ایمن سازی مناطق 30: خط کشی بی سابقه زمین برای مجبور کردن رانندگان به کاهش سرعت در مقابل مدارس والون

هر ساله در بلژیک بیش از 35000 تصادف رخ می دهد که باعث آسیب بدنی حداقل یکی از رانندگان می شود. با عواقب گاهی چشمگیر: تنها در سال 2021، 484 نفر در جاده های ما کشته شدند. کودکان بهای سنگینی را می پردازند، عمدتاً به عنوان عابر پیاده. تنها در بلژیک از سال 2010 تاکنون حداقل 222 کودک در یک تصادف جان خود را از دست داده اند و خانواده های آنها را در پریشانی وحشتناکی فرو برده است.

به گفته والری دی بوئه، وزیر ایمنی راه والون، به طور متوسط ​​در والونیا، روزانه کمی بیش از 2 کودک در هر روز مدرسه در زمان ورود و خروج از کلاس، قربانی یک تصادف جاده ای می شوند. و طی پنج سال گذشته در والونیا، کمتر از 1888 کودک 3 تا 17 ساله در راه رفتن به مدرسه قربانی یک تصادف جاده ای شده اند: 6 نفر کشته و 63 نفر به شدت مجروح شده اند. . کودکان 3 تا 11 ساله 41 درصد از کودکان قربانی جاده را در ساعات سفر خانه به مدرسه تشکیل می دهند (بنابراین 59 درصد از کودکان 12 تا 17 ساله).

بسیاری از تصادفات در نزدیکی مدارس، در مناطقی که ترافیک آنها به 30 کیلومتر در ساعت محدود شده است، رخ می دهد. اما از زمانی که وجود داشته اند، این 30 منطقه همیشه دو نوع رانندگان را به خود دیده است: آنهایی که با دقت به محدودیت سرعت احترام می گذارند و آنهایی که کاملاً اهمیتی نمی دهند. احتمالاً کمی به دلیل زیرساخت هایی است که شما را به کاهش سرعت تشویق نمی کند (علامت گذاری روی زمین، شیکین، سرعت گیر و…).

برای بهبود ایمنی کودکان در نزدیکی مدارس، وزیر ایمنی راه، والری دی بو، به تازگی 7 میلیون یورو برای بهبود دید در اطراف مدارس اختصاص داده است. همه اینها با کمک یک برند جدید که قبلاً در والونیا دیده نشده بود. از هم اکنون تا سال تحصیلی آینده، چندین مدرسه در والونیا ایمن خواهند شد.

تاکنون تنها علائم منطقه 30 به راننده نشان می داد که او در حال ورود یا خروج از چنین منطقه ای است. اگر تابلوی ورودی را از دست می داد، کم یا هیچ چیز به او یادآوری نمی کرد که سرعتش را کم کند. از این پس، یک علامت گذاری جدید در سه مرحله به رانندگان یادآوری می کند که باید در کل منطقه 30 سرعت خود را کاهش دهند.

ابتدا منطقه ورودی: هدف نشان دادن ورودی منطقه اول مدرسه و یادآوری تابلوهای عمودی موجود خواهد بود. این پیام با علامت گذاری روی زمین متشکل از یک خط سفید دوتایی بیان می شود که علامت سیگنال را در قالب استاندارد 120 در 200 سانتی متر قاب می کند.

سپس یک منطقه یادآوری: هدف حفظ توجه رانندگان در طول بخش خواهد بود. این منطقه یادآور با علامت گذاری مربع های رنگی با فاصله و مرتب شده به طور تصادفی مشخص می شود.

و سرانجام منطقه بیداری: هدف نشان دادن نزدیکی فوری دسترسی به مدرسه یا گذرگاه عابر پیاده خواهد بود. این منطقه 25 متری در دو طرف تأسیسات را پوشش می دهد. با یک علامت گذاری متراکم از مربع های رنگی که به طور تصادفی مرتب شده اند، تحقق می یابد.

اولین علامت گذاری در نوع خود صبح امروز سه شنبه در مقابل مدرسه پایه Barvaux-en-Condroz واقع در مسیر de Dinant، 23 افتتاح شد. اوج پروژه ای به رهبری مدیریت مدرسه و منطقه پلیس Condroz-Famenne و آغاز شد. بیش از یک سال پیش با هدف یافتن راه حلی نوآورانه.

والری دی بوئه، وزیر ایمنی راه والون، می گوید: «کاهش سرعت در مناطق شهری خاص یکی از ده اقدام اولویت من برای بهبود ایمنی جاده ها در والونیا است. این علامت گذاری جدید در اطراف مدارس عنصری است که محافظت بهتر از کودکان را ممکن می کند. اما این تنها نیست، همچنین باید با ایجاد یک برنامه آموزشی مستمر در زمینه ایمنی راه، در زمینه آموزش و آگاهی کودکان و نوجوانان کار کرد، همچنین با ایجاد گواهینامه های عابر پیاده و بین وجهی در این محور کار می کنم. همچنین با تقویت دسترسی به گواهینامه دوچرخه سوار.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *