حلقه روسیه بر ماریوپل تنگ می شود: “سربازان اوکراینی محاصره و مسدود شده اند”

“سربازان اوکراینی محاصره و مسدود شده اند” در ماریوپول، جایی که “90 درصد خانه ها” به گفته مشاور رئیس جمهور اوکراین، میخائیلو پودولیاک، در توییتر، تخریب شدند. شهر در چنگال است “روز و شب” به “دعوای خیابانی”پاولو کیریلنکو، فرماندار اوکراین منطقه دونتسک روز سه شنبه در تلگرام گفت. او اما اعتراف کرد که این کار را نکرده است “تقریباً دیگر تماسی وجود ندارد” با ماریوپل به گفته جنگنده های گردان “آزوف” اوکراین، نیروهای روسی متوسل شدند “یک سم” برای جمعیت ماریوپل مضر است. اطلاعات غیر قابل تایید

در شمال، سرهی هایدای، فرماندار اوکراین منطقه لوهانسک، به این ترتیب روز سه شنبه فاش کرد که حدود 400 غیرنظامی از زمان شروع جنگ در 24 فوریه در Severodonetsk، شهری در شرق کشور که ارتش روسیه در آن مستقر است، دفن شده اند. در حالت تهاجمی

“صدها تجاوز جنسی”

رئیس جمهور زلنسکی روز سه شنبه این را محکوم کرد “صدها مورد تجاوز جنسی” به گفته وی در مناطقی که قبلاً توسط ارتش روسیه پس از شروع تهاجم در 24 فوریه اشغال شده بود، اشاره کرد. “از جمله دختران زیر سن قانونی و کودکان بسیار کوچک”. اتهامی که احتمالا ابرویی را برنمی تابد ولادیمیر پوتین که کشورش هرگونه سوء استفاده در اوکراین را رد می کند. رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در سفر به خاور دور روسیه، روز سه شنبه را چنین توصیف کرد “جعلی” گزارش هایی که سربازان او را به قتل عام صدها غیرنظامی در بوچا متهم می کند.

آقای پوتین اطمینان داد که تهاجم نیروهایش در اوکراین ادامه دارد “آرام” و به حداقل رساندن تلفات او گفت که اگر مذاکراتی که اکنون در بن بست است نتیجه نداد، دلیلش این بوده است “تناقضات” از طرف اوکراینی از آغاز قریب الوقوع یک حمله گسترده در شرق اوکراین برای به دست آوردن یک نتیجه ملموس برای ارائه به افکار عمومی روسیه در 9 می، تاریخ بزرگداشت پیروزی علیه آلمان نازی در سال 1945 چه باید ترسید.

خشونت جدید می تواند اوکراینی های بیشتری را به جاده های تبعید سوق دهد: بیش از 4.6 میلیون پناهنده اوکراینی قبلاً به خارج از کشور گریخته اند. الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک روز سه شنبه به مرز لهستان و اوکراین رفت تا از فعالیت سازمان های بشردوستانه بلژیکی استقبال کند. 30 کامیون قبلا توسط B-Fast اجاره شده است، 14 کامیون توسط FPS Health، 85 میلیون یورو تاکنون آزاد شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *