انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: چرا مسابقه مکرون و لوپن بدتر می شود

پس از نهادها در روز سه‌شنبه، جایگاهی برای سیاست خارجی: مارین لوپن روز چهارشنبه با زمین‌های حساس علیه امانوئل ماکرون با هدف تثبیت جایگاه ریاست‌جمهوری خود مقابله می‌کند.

کمپین دور دوم آغاز شد و بدتر شد، دو فینالیست از راه دور بر سر حقوق بازنشستگی، قدرت خرید، اروپا و حاکمیت با هم درگیر شدند.

همه به رای دهندگان ژان لوک ملانشون نیز چشم دوخته اند که عصر یکشنبه با 21.95 درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

واضح است که در حمله، نامزد-رئیس جمهور رفت و آمدها و تبادلات طولانی با شهروندان را چند برابر می کند، مانند شمال فرانسه در روز دوشنبه در سرزمین های لپنیست، سپس در مولوز و استراسبورگ در روز سه شنبه، دو شهری که آقای ملانشون به شما وارد شده بود. ذهن

او که دیر وارد کارزار انتخاباتی شد، به نظر می‌رسد می‌خواهد زمان از دست رفته را جبران کند، زیرا می‌داند که دوئل او با نامزد راست افراطی در 24 آوریل وعده سختی را می‌دهد.

و او فرصتی را برای مقابله با حریف خود از دست نمی دهد و او را متهم می کند که درباره اروپا “آشغال” می گوید و پروژه ای دارد که “ناسیونالیسم” و “بازگشت جنگ” را القا می کند. او همچنین راست افراطی را متهم کرد که “دهکده پوتمکین دائمی است: آنها هرگز حرکت نمی کنند، هرگز برای دیدن مخالفان خود نمی روند”.

مارین لوپن را نباید از دست داد و امانوئل ماکرون را به “ترس از مردم” متهم کرد و گفت که “بی اعتمادی” به رئیس جمهور مستعفی که گفته بود برای مثال آماده است برای اصلاحات خود “حرکت” کند. عقب نشینی می کند. او شامگاه سه‌شنبه در TF1 سیاست آن را “بسیار سخت در رابطه با متواضع‌ترین‌ها” که تضمین می‌کند “محافظت‌ترین پروژه” سیستم حمایت اجتماعی را مورد انتقاد قرار داد.

اروپا آنها را تقسیم می کند

صبح چهارشنبه، رئیس دولت با شورای وزیران نقش خود را به عنوان رئیس جمهور بازی می کند، سپس در ساعت 20:00 در TF1 روز بعد از رقیب خود شرکت می کند.

خانم لوپن در آسنیر سور سن خواهد بود تا درباره «فرانسه که کار می‌کند» صحبت کند. وی بعد از ظهر با یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس با موضوع دیپلماسی و سیاست خارجی ادامه خواهد داد.

برای کاندیدای RN، که می تواند ادعا کند که از زمان پاییز برای مدت طولانی مبارزات انتخاباتی داشته است، اکنون هدف این است که پایگاه خود را گسترش دهد و به عنوان ریاست جمهوری ظاهر شود.

همانطور که در پوستر کمپین تبلیغاتی جدید او، همه در متانت، با شعار: “برای همه فرانسوی ها”.

او کنفرانس‌های مطبوعاتی موضوعی را در مؤسسات سه‌شنبه در ورنون، در ایوره، که در آن گفت می‌خواهد «انقلاب رفراندوم» را پیشنهاد کند، چند برابر می‌کند.

خانم لوپن خواهان بازنگری در قانون اساسی است که به طور خاص شامل اصل “اولویت ملی” و تقدم قوانین ملی بر حقوق بین الملل باشد.

در سیاست خارجی، همه چیز با رئیس جمهور مستعفی و رقیب او مخالف است.

مارین لوپن نه آتلانتیک و نه چندجانبه، تمام دیپلماسی خود را بر این ایده متمرکز می کند که فرانسه دیگر در جهان «احترام» نخواهد داشت. او اروپا را به عنوان یک ترمز می‌بیند و می‌خواهد، برای مثال، برای بازگرداندن کنترل‌های مرزی یا کاهش کمک مالی فرانسه به اتحادیه اروپا، در مورد توافق‌های شنگن دوباره مذاکره کند.

امانوئل ماکرون، برعکس، اروپا را به مدت پنج سال به ستون مرکزی دیپلماسی خود تبدیل کرده است، همانطور که بار دیگر شامگاه سه شنبه در استراسبورگ گفت که این انتخابات همچنین “رفراندومی در مورد اروپا” است.

او در شاتنوا (باس رین) گفت: «نبردی که ما می‌کنیم فقط برای فرانسه نیست، بلکه برای اروپاست».

از نظر او، ناسیونالیسم منجر به “اتحاد مللی می شود که می خواهند به جنگ بروند” در اروپا، با اشاره به روسیه که به اوکراین حمله کرد، در مورد بازگشت “رویاهای امپراتوری” هشدار می دهد.

درگیری در اوکراین باید در کنفرانس مطبوعاتی خانم لوپن برجسته شود، زیرا او سعی می کند نزدیکی خود را با روسیه و ولادیمیر پوتین فراموش کند. با این حال، این نامزد به صراحت تهاجم روسیه را محکوم کرد و گفت که خیلی زود طرفدار پذیرایی از پناهجویان از این کشور به فرانسه است.

از سوی دیگر، با تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو که قدرت خرید فرانسوی‌ها را تغییر می‌دهد، مخالف است.

این نامزد همچنین روابط نزدیکی با رهبران ملی گرا در اروپای مرکزی از جمله ویکتور اوربان در مجارستان برقرار می کند.

امانوئل ماکرون تخمین زد: «یک باشگاه خنده‌دار، نه برای فرانسه، نه برای اروپا، نه برای استراسبورگ، یکی از پایتخت‌های اروپا که مقر پارلمان اروپاست.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *