خدمه کابین رایان ایر در طول سال نو و آخر هفته بعد از آن دست به اعتصاب خواهند زد

اتحادیه های کارگری اعلام کردند خدمه کابین رایان ایر در بلژیک در آخرین آخر هفته سال و اولین آخر هفته ژانویه اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش RTBF، اتحادیه مسیحی فرانسوی زبان CNE و اتحادیه فلاندری ACV Puls گفتند که کارکنان از 30 دسامبر تا 1 ژانویه و همچنین 7 و 8 ژانویه اعتصاب خواهند کرد.

از نظر عملی، تنها شارلوا تحت تأثیر دو آخر هفته اعتصابی قرار می گیرد که 15 هواپیمای پارک شده در طول شب در فرودگاه قادر به بلند شدن نیستند. با این حال، 50 درصد از پروازهای برنامه ریزی شده توسط هواپیماهایی که در فرودگاه مستقر نیستند انجام می شود. انتظار نمی رود اختلالی در فرودگاه بروکسل ایجاد شود، زیرا از پایان اکتبر هیچ هواپیمایی در Zaventem مستقر نشده است.

مهمانداران و مهمانداران شرکت هواپیمایی ارزان قیمت مستقر در فرودگاه‌های Zaventem (فرودگاه بروکسل) و شارلوا (BSCA) امتناع شرکت ایرلندی از تضمین حداقل دستمزد قانونی در بلژیک را محکوم می‌کنند. مذاکرات برای یک قرارداد جمعی جدید کار ماه ها متوقف شده است و قبلاً منجر به اعتصاب خدمه کابین و خلبانان در تابستان شده است.

علاوه بر این، بازگشایی پایگاه بروکسل در Zaventem که در پایان اکتبر بسته شد، هنوز تضمین نشده است. اتحادیه ها خاطرنشان می کنند که پرسنلی که هنوز در آنجا هستند در وضعیت نامشخصی هستند و مدیریت گفته است که تا کریسمس در این مورد موضع رسمی خواهد گرفت.

دیدیه لبه، دبیر دائمی CNE، سیاست «انحصار»، که شامل اعزام موقت و غیرقانونی کارکنان به دیگر پایگاه‌های اروپایی رایان ایر، مثلاً در دوبلین یا لندن است، حتی تشدید شده است. او گفت که این شرکت مردم را به استعفا “تحت فشار می آورد”.

در نامه ای سرگشاده در 21 نوامبر، اتحادیه ها به مقامات (دولت فدرال)، رایان ایر و مسافران هشدار دادند که اگر تا پایان سال چیزی تغییر نکند، انتظار می رود در تعطیلات پایان سال اختلالاتی ایجاد شود.

هانس السن از ACV Puls گفت: “از طریق یک نظرسنجی که آخر هفته گذشته در بین خدمه کابین انجام شد، 87٪ از پاسخ دهندگان به ما توضیح دادند که برای آنها هیچ چیز تغییر نکرده است. برعکس، وضعیت حتی بدتر شده است.”

عکس: © Ryanair

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *