خلبانان بلژیکی رایان ایر را به دادگاه می کشند

به گفته اتحادیه ACV، بروز گزارش می دهد که حدود نیمی از خلبانان بلژیکی رایان ایر برای شکایت از این شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه در بحبوحه مذاکرات دستمزد به بن بست رسیده اند.

دلایل شکایت، که شامل 48 خلبان از 100 خلبان مستقر در بلژیک است، ادعاهایی است که رایان ایر از رویه رنو به عنوان ابزاری برای فشار برای کاهش دستمزد استفاده کرده است.

رویه رنو به اخراج های دسته جمعی اشاره می کند، نام آن برگرفته از یک حادثه بحث برانگیز در دهه 1990 است که در آن خودروساز رنو 3097 نفر را بدون اطلاع قبلی اخراج کرد، ظاهراً به منظور افزایش قیمت سهام خود. پس از آن، قانون کار بلژیک برای تعیین شرایط و ضوابط اجباری برای چنین کوچک سازی اصلاح شد.

خلبانان پشت این شکایت می گویند رایان ایر از تهدید اخراج دسته جمعی برای کاهش 20 درصدی دستمزد خود در طول همه گیری ویروس کرونا استفاده کرد و گفت که خلبانان ممکن است دستمزد خود را کاهش دهند یا شغل خود را از دست بدهند، در حالی که هانس السن، دبیر اتحادیه می گوید: «در واقع، رایان ایر روی کوهی از پول نقد نشسته بود.

رایان ایر انتقاداتی را به خاطر مذاکرات حقوق پس از کووید با خلبانان برانگیخته است و حتی تهدید کرده است که اگر خلبانان مستقر در بلژیک حقوق پیشنهادی را نپذیرند، که خلبانان می گویند به درستی ایندکس نشده و کم می ماند، فعالیت خود را به طور کامل در بلژیک متوقف خواهد کرد. اتحادیه‌ها نگرش رایان ایر را در طول مذاکرات «تحقیرآمیز و متکبرانه» خوانده‌اند.

این شکایت از رایان ایر خواسته است دستمزدهایی را که دقیقاً نمایه سازی آگوست 2019 را منعکس نمی کنند، اصلاح کند و بیکاری خلبانانی را که در طول همه گیری بیکار بودند، به درستی پرداخت کند.

السن گفت: «در این مدت خلبانان به طور موقت بیکار بودند. رایان ایر باید برای هر روز بیکاری یک مکمل پرداخت می کرد. با این حال، رایان ایر بدون رعایت قوانین صنعت هوانوردی، به جای هر روز، فقط یک بار در ماه این هزینه اضافه را پرداخت می کرد.

عکس: © Ryanair

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *