خواستار اصلاحات دولتی در بروکسل، از جمله استفاده بیشتر از زبان انگلیسی است

سیاستمداران بروکسل خواستار اصلاحات اساسی در مدیریت شهری هستند، از جمله پارلمان کوچکتر، ادغام شهرداری ها و استفاده بیشتر از زبان انگلیسی در مورد مسائل ایالتی.

بروز گزارش می دهد که سون گاتز، وزیر بودجه بروکسل (Open VLD) و وزیر بودجه ایالت فدرال الکسیا برتراند (Open VLD) تعدادی از اقدامات را برای تغییر در پایتخت بلژیک پیشنهاد می کنند.

پارلمان منطقه ای کوچکتر از 50 عضو تشکیل می شود: 40 نفر فرانسوی زبان و فقط 10 نفر هلندی صحبت می کنند.

گاتز به بروز گفت: «ساختارها و روابط موجود برای اجازه دادن به فرانسوی‌زبان‌ها و هلندی‌زبانان برای همکاری با هم ایجاد شد. اکنون که صلح‌سازی یک واقعیت است، کارها را می‌توان ساده‌تر و با کمترین هزینه انجام داد.»

به گفته برتراند، تعداد اعضای پارلمان به ازای هر ساکن بروکسل بسیار زیاد است.

برتراند گفت: «برخی کمتر فعال هستند و قطعاً برای یک نماینده مجلس امکان پذیر است که در کمیته های بیشتری بنشیند. «شهروندان نیز احساس مشارکت بیشتری خواهند کرد. مجلس کوچکتر نیز به معنای تجدید ارزیابی آن مجلس است. اما آنچه واقعاً جدید است، فهرست‌های زبان‌های مختلط هستند.»

سیاستمداران پیشنهاد کردند که احزاب بر اساس زبان تقسیم نشوند و گفتند که تقسیم دوتایی “بیش از حد مطلق است و دیگر با خواسته های مردم بروکسل مطابقت ندارد”.

آنها همچنین مایلند شوراها و کالج های کمیسیون جامعه فلاندری (VGC)، کمیسیون مشترک جامعه (کوکام) و کمیسیون جامعه فرانسه (Cocof) را لغو کنند و می گویند که همه این شوراها می توانند تحت یک نهاد با فرانسوی و هلندی زبان باشند. ارتباط آشکار با یکدیگر در مورد سیاست های یکدیگر برای جدایی زبانی مانند آموزش.

برتراند گفت: “به این ترتیب ما می توانیم از یکدیگر یاد بگیریم.” در نهایت، این در مورد بروکسل است.

آنها همچنین می‌خواهند زبان انگلیسی را تأیید کنند و می‌گویند که این زبان در حال حاضر به طور گسترده در پایتخت صحبت می‌شود و بنابراین اطلاعات اولیه باید در آن موجود باشد.

“انگلیسی قبلا صحبت می شود [unofficially] در پیشخوان، بیایید این را منظم کنیم.» گاتز گفت.

برای مسائل پیچیده تر مانند مجوزهای ساختمانی، باید بین هلندی و فرانسوی یکی را انتخاب کنید. برای اطلاعات اولیه می توانید به زبان انگلیسی نیز بروید. این یک سرویس مدرن است که مناسب شهری بین المللی مانند بروکسل است.

برتراند افزود که این یک ارزش نمادین نیز خواهد داشت: “بروکسل پایتخت اروپا است، اما ما نباید روی غلاف خود استراحت کنیم.”

در ادغام شهرداری‌های پیشنهادی، شهرداری‌هایی با جمعیت کمتر از 100000 نفر با شهرداری‌های همسایه ترکیب می‌شوند.

برتراند توضیح داد: «از یک طرف، شهرداری‌های کوچک‌تر می‌توانند برای تعدادی از قدرت‌ها همکاری کنند، که مربوط به نزدیکی است. از سوی دیگر، تقسیم اختیارات بین شهرداری و منطقه باید کارآمدتر باشد. به عنوان مثال امروزه نظافت بین شهرداری و منطقه تقسیم شده است. این کمی منطقی است.»

سایر سیاستمداران تغییرات پیشنهادی این زوج را «رادیکال» می‌خوانند و از برخی اقدامات خاص انتقاد شدیدی داشتند.

ریدوان چاهید، رهبر حزب PS در پارلمان بروکسل، گفت: “ادغام کمون ها زندگی روزمره مردم بروکسل را بهبود نمی بخشد. این مترسکی است که توسط کسانی استفاده می شود که چیزی از مدیریت محلی نمی دانند یا از نبودن ناامید هستند. آنجا.”

سایر سیاستمداران حتی در واکنش به اصلاحات پیشنهادی صراحتاً واکنش نشان داده اند.

بنجامین دال (CD&V) به Bruzz گفت: «ظاهراً گاتز به ارزش افزوده خود در کمیسیون جامعه فلاندری شک دارد.

“VGC دانش میدانی بالایی دارد و من به عنوان یک ساکن بروکسل، همیشه متوجه می شوم که VGC چقدر بروکسل را می شناسد. این یک شبکه قوی از انجمن ها، سازمان ها، موسسات فرهنگی، ابتکارات جوانان است…

“درگیر کردن فرانسوی زبانان در این امر یا ساده لوحانه یا حماقت اولیه است. چه کسی چنین چیزی را باور می کند؟ گاتز یک بار دیگر در اینجا نشان می دهد که دفاع از منافع هلندی زبانان ظاهراً بخشی از بسته اولویت او نیست.”

نماینده مجلس Cieltje Van Achter (N-VA) نیز با این پیشنهاد مخالف بود.

ون آچر گفت: «این مستقیماً در تضاد با منافع هلندی زبانان در بروکسل است.

پس چگونه خدمات هلندی زبان و همچنین آموزش یا مراقبت از تعطیلات را برای کودکان به زبان هلندی تضمین می کنید؟ پاسخ این است: شما ندارید. بودجه ما از ریل خارج شده است و ما متعجب هستیم که گاتز چگونه می‌خواهد آن را به نظم درآورد، اما در این بین او کمپین انتخاباتی را راه‌اندازی می‌کند.»

آرنو ورستراته (گروئن) گفت که حزب گروئن قبلاً پیشنهاداتی برای دولت لاغرتر و کارآمدتر در پایتخت ارائه کرده است.

ورستراته گفت: «برای مثال، در طول این دوره قانونگذاری، ما قبلاً همراه با Ecolo، گامی مهم به سمت منطقه ای با حکومت بهتر را از بین برده ایم.

ما همچنین در حال کار بر روی پیشنهادهایی برای مراحل بعدی هستیم. ساده سازی و احترام به هلندی زبانان می تواند دست به دست هم دهد. با این حال، هنوز برای مبارزات انتخاباتی زود است – اجازه دهید حداقل یک سال دیگر حکومتداری مستحکم با اهرم‌هایی که اکنون در اختیار داریم داشته باشیم: هنوز روی مکان‌های بیشتری در آموزش و پرورش و مراقبت از کودکان، معلمان و سرپرستان بیشتر کودکان، سیاست فقر کار کنیم…»

یکی از اصلاحات پیشنهادی که مورد حمایت مبهم قرار گرفت، کوچک شدن پارلمان بود، در حالی که سایر نمایندگان موافق بودند که تعداد آنها بسیار زیاد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *