درخواست برای امنیت بیشتر در پارک های بروکسل پس از چندین چاقو

ساکنان بروکسل پس از حملات متعدد چاقو در هفته های اخیر خواستار افزایش امنیت در پارک ها هستند.

بروز گزارش می دهد که بررسی های ساکنان محله شمالی شهر مدتی است که نشان داده است که آنها پارک ماکسیمیلین را “کثیف و ترسناک” می دانند. اما برخی دیگر خاطرنشان می‌کنند که حتی یک پارک به خوبی نگهداری و پرجمعیت مانند Josaphat در Schaerbeek می‌تواند با فرا رسیدن شب و خالی شدن پارک خطرناک شود.

در 9 آوریل، یک زن در پارک دودن در محله Forest هنگام پیاده روی در عصر مورد سرقت قرار گرفت و با چاقو مورد ضرب و شتم قرار گرفت. او با جراحات شدید در بیمارستان بستری شد اما اکنون در حال بهبودی است.

حادثه مشابهی در 10 آوریل در همین پارک رخ داد. مردی به دو زن نزدیک شد و آنها را با چاقو تهدید کرد. سارا فردریککس از سرویس پلیس محلی بروکسل جنوبی به VRT News گفت: یکی از زنان مقاومت کرد و مهاجم با دست خالی فرار کرد.

این مرد بعدا شناسایی و بازداشت شد. بر اساس اظهارات شاهدان حوادث روز شنبه و یکشنبه، به نظر می رسد که در هر دو حادثه یک نفر دست داشته است.»

این مظنون مردی 19 ساله بود که قبل از تصمیم گیری مقامات برای دستگیری رسمی، تحت ارزیابی روانپزشکی قرار می گیرد. فردریککس گفت که با توجه به این واقعیت که مظنون در بازداشت است، “مردم قطعاً نباید از رفتن به پارک بترسند.”

نگرانی ها در مورد امنیت در پارک های شهر وجود دارد

اما برای بسیاری از ساکنان، تضمین‌های پلیس مبنی بر اینکه چاقوکشی‌ها «یک مورد مجزا» بوده و «این‌طور نیست که یک قاتل زنجیره‌ای در حال دویدن است»، کمک چندانی به کاهش ترس نمی‌کند.

کریستن برتراند، سردبیر Bruzz، در یک مقاله نظری که از اظهارات پلیس به دلیل توهین آمیز بودن انتقاد کرد، نوشت: «یک جنایتکار معمولی نیز بسیار ترسناک است، به خصوص زمانی که سلاح چاقوکشی او به ریه چپ شما ختم شود.

من به عنوان یک کاربر باتجربه پارک بروکسل، بیشتر می خواهم. این ارتباط سریع در مورد “هیچ چیز اتفاق نمی افتد” این تصور را ایجاد کرد که این دو حادثه چاقوکشی جدی گرفته نشده است. آن‌ها می‌توانستند از فرصت استفاده کنند و تاکید کنند که مانند همیشه، همه چیز برای پذیرایی از بازدیدکنندگان پارک با خیال راحت هر چه بیشتر انجام می‌شود.»

شهردار جنگل، مریم الحمیدین (اکولو) با اشاره به روندهایی که نشان دهنده کاهش کلی جرم و جنایت است، اعلام کرد که هیچ تدابیر ایمنی اضافی پس از ضربات چاقو در دستور کار نیست.

اما آمار همیشه به احساس امنیت روی زمین ترجمه نمی شود.

برتراند گفت: «در شهرها، فضای عمومی به طور فزاینده ای برای زندگی مورد استفاده قرار می گیرد، و به ویژه پارک ها به طور فزاینده ای به یک مسیر دویدن، یک مدرسه یوگا، یک مسیر دوچرخه سواری و مکانی برای دویدن کودکان تبدیل می شوند.

مناسب است که توجه کافی به احساس امنیت در این مکان‌های شلوغ شود. تحقیقات داخلی و خارجی این موضوع را نشان داده است. ما نمی‌خواهیم اینجا برای جامعه نظارتی بحث کنیم، اما شهرداری‌ها به راحتی می‌توانند به آن توجه بیشتری کنند.»

عکس: Josaphat park © 1030 Schaerbeek

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *