هپاتیت مرموز کودکان را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار داده است

در برخی موارد، بیماران باید به یک واحد تخصصی بیماری کبد منتقل می شدند و برخی از کودکان باید تحت پیوند کبد قرار می گرفتند. ECDC در مطبوعاتی اعلام کرد که WHO جمعه گذشته اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد ده ها مورد هپاتیت شدید با منشا ناشناخته که در بریتانیا و اسپانیا رخ داده است، آغاز می کند، اما در این بین موارد جدیدی در دانمارک، هلند و اسپانیا ظاهر شده است. انتشار در روز سه شنبه در ایالت آلاباما در ایالات متحده، 9 مورد در کودکان 1 تا 6 ساله گزارش شده است. آزمایش آدنوویروس همه آنها مثبت بود.

تحقیقات در همه کشورهایی که مواردی گزارش شده است ادامه دارد. هپاتیت عمدتاً کودکان زیر ده سال را مبتلا می کند و با علائمی مانند یرقان، اسهال، استفراغ و درد شکم ظاهر می شود.

از آنجایی که ویروس های معمول هپاتیت (A تا E) در کودکان مبتلا شناسایی نشده است، مقامات بهداشتی بریتانیا نشان داده اند که در حال بررسی فرضیه آدنوویروس و همچنین سایر علل احتمالی مانند کووید-19، سایر عفونت ها یا محیطی هستند. بیماری ها به گفته سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا و/یا آدنوویروس در چندین کودک آلوده تشخیص داده شده است، اما نقش آنها در ایجاد این بیماری هنوز مشخص نیست.

هیچ ارتباطی با هیچ یک از واکسن های کرونا پیدا نشد. تا به امروز، هیچ عامل خطر اپیدمیولوژیک دیگری، مانند سفر اخیر به خارج از کشور، شناسایی نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *