در دروازه ملیلا، درگیری “بی سابقه” بین مهاجران و پلیس

تلاش روز جمعه برای ورود دسته جمعی مهاجران آفریقایی به منطقه ملی اسپانیا، منجر به درگیری شد. “بی سابقه” با پلیس مراکش که از مارپیچ خشونت می ترسند. “جنگ بود. ما برای جنگ با سربازان مراکشی که ما را با چوب می زدند، سنگ داشتیم.”، شهادت می دهد، شنبه، یک سودانی 20 ساله در ملیله بازداشت شده است.

او یکی از نزدیک به 2000 مهاجر از کشورهای جنوب صحرای آفریقا بود که سعی کردند به زور وارد شهر خودمختار اسپانیایی ملیلا، واقع در قلمرو مراکش شوند. به گفته مقامات محلی مراکش، حداقل 23 مهاجر کشته و 140 افسر پلیس زخمی شدند. این مرگبارترین تلفاتی است که تاکنون در طول تلاش‌های فراوان مهاجران صحرای جنوب برای ورود به ملیلا و منطقه همسایه اسپانیا یعنی سئوتا، که تنها مرزهای زمینی اتحادیه اروپا با قاره آفریقا را تشکیل می‌دهند، ثبت شده است.

تهدید روسیه در آفریقا

این اولین بار نیست که مهاجرانی که در شرایط نامطمئنی در جنگل مجاور گوروگو اردو زده اند، سعی می کنند خود را به “الدورادو” اروپایی برسانند. اما به گفته کارشناسان مهاجرت، این بار خشونت بی سابقه این حمله نقطه عطفی است. روز یکشنبه، پلیس مراکش اعلام کرد که طرح حمله به حصار فلزی بین استان تتوآن و منطقه محصور سئوتا را خنثی کرده است. به گفته ریاست عمومی امنیت ملی، نزدیک به 60 نفر بازداشت شده اند.

میزبان نشست ناتو در این هفته، اسپانیا می خواهد ائتلاف را در مورد اهمیت استراتژیک علاقه مندی به جناح جنوبی خود نیز متقاعد کند. “تهدیدها از جناح جنوبی به همان اندازه از جناح شرقی می آید.”خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد.

ما این جنگ را در اروپا داریم، اما وضعیت در آفریقا واقعا نگران کننده است.مارگاریتا روبلز، همکار دفاعی خود، به ویژه با اشاره به گروه های جهادی فعال در ساحل، افزود.

اما با درگیری در اوکراین، در جناح شرقی اتحاد، مادرید برای متقاعد کردن شرکای خود مشکل خواهد داشت. همچنین اسپانیا تهدید روسیه در آفریقا را تحریک می کند. متأسفانه، تهدیدهای جنوب به طور فزاینده ای تهدیدات روسیه از جنوب است.آقای آلبارس که دولتش حضور فزاینده مزدوران روسی از گروه واگنر در مالی یا جمهوری آفریقای مرکزی را محکوم می کند، چهارشنبه اصرار داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *