در ردپای ماگریت: مسیر جدید هنر خیابانی به مناسبت 125 سالگی هنرمند سوررئالیست بلژیکی

او مشهورترین هنرمند بلژیک است و شهر بروکسل صد و بیست و پنجمین سالگرد تولد رنه ماگریت را با مجموعه ای از رویدادها و نمایشگاه ها جشن می گیرد.

آخرین موردی که افتتاح شد یک پروژه در فضای باز توسط هنرمند خیابانی فرانسوی Julien de Casabianca است. در رد پای ماگریت مجموعه ای از کلاژهای به یاد ماندنی است که تا 7 ژانویه نماهای شهر را تزئین می کند.

ابرها، لوله‌ها، کلاه‌های کاسه‌زن، و سیب‌های سبز برخی از قابل‌تشخیص‌ترین نمادهای آثار این هنرمند هستند.

کازابیانکا شخصیت ها و اشیاء بسیاری از نقاشی های معروف را بلند کرده است. چهره غالب مردی است که کلاه کاسه دار دارد. ویژگی های طرح آشنا در بسیاری از آثار هنری زودگذر.

این هنرمند کورسیکی به طور خاص از سه نقاشی نمادین الهام گرفته است: مدیر مدرسه (1954) اهدا کننده مبارک (1966) و پاسخ غیر منتظره (1932).

این سبک ماگریت بود که تصاویر معمولی را با به تصویر کشیدن آنها در صحنه های غیرمعمول تحریف می کرد. ایجاد آزاردهنده آشنا و ایجاد سوال در مورد ماهیت بازنمایی و واقعیت. این تصاویر همچنین بسیار طنز و آشنا در سراسر جهان هستند.

Oiseau 1

هشت اثر موجود در این مسیر نشان دهنده سفری به آثار ماگریت است، هنرمندی که نماد بلژیک است و همچنان الهام بخش هنرمندان و عموم مردم است.

نماهایی که به طور موقت توسط کلاژها تزئین شده اند به همان اندازه آشنا هستند: کتابخانه سلطنتی بلژیک (KBR)، Novotel، هتل آمیگو و Régie des Bâtiments، در میان دیگران. آنها از میدان بروکر (Place De Brouckère) تا Mont des Arts و Place Royale امتداد دارند.

ابتکاری از بنیاد ماگریت، موزه ماگریت و شهر بروکسل، این مسیر توسط پیرزن فرهنگی، گردشگری و رویدادهای مهم دلفین هوبا افتتاح شد. او در افتتاحیه با اشاره به نقاشی تجلیل شده این هنرمند با کنایه گفت: “این یک نمایشگاه نیست، اما ما بسیار خوشحالیم که در حال برگزاری است.” این یک لوله نیست.

ماگریت

وی با تاکید بر در دسترس بودن این نمایشگاه، افزود: مردم همیشه حق ورود به موزه را ندارند، اما هنر برای همه است و بنابراین مهم است که در خیابان باشد.

این پیامی بود که توسط رئیس بنیاد ماگریت چارلی هرسکوویسی تکرار شد: “ماگریت باید همیشه زنده بماند و بهترین راه این است که آن را هم در موزه ها و هم در خیابان ها به نمایش بگذاریم.”

برای شهردار بروکسل، فیلیپ کلوز، استقبال از هنرمند مشهور بین المللی مانند جولین دکازابیانکا، افتخاری بود. “این مداخله مدرنیته کار رنه ماگریت را در فضای عمومی به نفع ساکنان و بازدیدکنندگان ما تداوم می بخشد.”

Géant 1

کازابیانکا، اهل کورس، متخصص ایجاد کلاژهای پاپ آپ XXL بر روی نماهای نمادین در سراسر جهان است. کار او با استفاده از خمیر کاغذ دیواری استاندارد که از مواد خام گیاهی زیست تخریب پذیر ساخته شده است، به محیط زیست احترام می گذارد و به دیوارها آسیب نمی رساند.

در رد پای ماگریت
تا 7 ژانویه
مرکز شهر بروکسل

عکس ها: ©City of Brussels/Eric Danhier

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *