نمایشگاه “در حال ساخت” کودک هر یک از ما را در Le Pavillon در نامور به نمایش می گذارد.

یک نمایشگاه تعاملی که با هنر و فناوری بازی می کند در Le Pavillon کشف کنید، که خود یک اثر معماری جذاب در بالای قلعه قرون وسطایی نامور است.

مکان اختصاص داده شده به فرهنگ دیجیتال توسط KIKK، برگزار کننده جشنواره بین المللی سالانه شهر که فناوری های جدید را به نمایش می گذارد، مدیریت می شود.

Under Construction کار گروهی از هنرمندان به رهبری دو برلینی به نام‌های نیکلاس روی و کتی هیپا را ارائه می‌کند که اینستالیشن‌هایشان ترکیبی از هنر، علم و فناوری را به نمایش می‌گذارد. این مفهومی است که کاملاً با DNA KIKK مطابقت دارد.

«این نوع نمایشگاه زیاد اتفاق نمی افتد. من خودم هرگز چنین چیزی را ندیده‌ام.

با انحراف فناوری از هدف اصلی خود، دیدگاه جدیدی را به دنیای مدرن ارائه می دهد. هنرمندان به طور انحصاری از مواد بازیافتی استفاده می‌کنند که آنها را شکل می‌دهند، خم می‌کنند و با هم ترکیب می‌کنند تا آثار هنری جدیدی خلق کنند که در تابستان تکامل خواهند یافت.

ما می خواهیم هنر فراگیر بسازیم. ما می خواهیم برای همه و با همه هنر بسازیم.» روی، که جنبه خانوادگی نمایشگاه را برجسته می کند، اضافه می کند که برای جذابیت کودکان و بزرگسالان، انگلیسی و فرانسوی زبان طراحی شده است.

© رومن میلتیچ

این پویایی است که KIKK مشتاق است با ارائه دوره های تابستانی رایگان برای نوجوانان 10 تا 14 ساله توسعه دهد تا بتوانند از طریق ریاضیات، علوم، هنر و خلاقیت زیر نظر هنرمندان شرکت کننده به این دنیای منحصر به فرد شیرجه بزنند.

برای همه بازدیدکنندگان، نمایشگاه بسیار تعاملی است، دعوتی برای مشارکت فعال در فرآیند هنری، با میل لنگ برای چرخاندن، اختراعات برای کشیدن، توپ‌های پلاستیکی برای مکیدن، عکس‌ها برای چاپ… هنری بازیگوش که نمایانگر کودک در همه

در دست ساخت

تجربه سرگرم کننده از ورودی شروع می شود. همانطور که مانع DIY برای هر بازدید کننده باز می شود، صدای یک گیتار را که می زند، ایجاد می کند. ابزار پیچیده ای اطراف ساز را احاطه کرده و به عنوان یکی از نمایشگاه ها دو برابر می شود (تصویر بالا). بوم های خالی جدید روی دیوارها آویزان شده و در فضای باز آویزان شده اند. عملکرد آنها تنها بعداً در این مجموعه متراکم از تأسیسات رنگارنگ که هر گوشه از فضاهای متعدد را پر می کند آشکار می شود.

این به همان اندازه نمایشی همهجانبه است که استودیوهای هنرمندان برای تماشای آن باز هستند و همچنان به ساخت، تعمیر و اصلاح آثار خود در مقابل چشمان عموم ادامه می دهند. این نمایشگاه دائماً در حال تغییر بازدیدهای منظم را با یک طرح اشتراک برای سفرهای متعدد تشویق می کند.

در دست ساخت

Le Pavillon در سال 2021 در پایتخت والون افتتاح شد و اکنون به راحتی توسط تله کابینی که Esplanade را به مرکز شهر متصل می کند، استفاده می شود. قبلاً این غرفه بلژیک برای نمایشگاه جهانی 2015 در میلان بود، سازه ای فضا مانند از چوب، فولاد و شیشه که با پنل های خورشیدی تزئین شده بود.

در حالی که از نظر معماری متمایز بود، برای روی و گروه های هنرمندش یک چالش بود. ویژگی های غالب آن و عدم وجود دیوارهای مستقیم همچنان مخترع را گیج می کند. اما به‌عنوان یک عادت در جشنواره KIKK، او بسیار خوشحال است که به اشتراک‌گذاری اشتیاق دیوانه‌کننده‌اش برای پیش بردن مرزهای هنر و فناوری ادامه می‌دهد.

در دست ساخت
1 جولای تا 6 آگوست
چهارشنبه-یکشنبه، 12:00-18:00
Esplanade de la Citadelle
نامور

عکس ها: © فرهنگ باش; © Roman Miletitch; نیکلاس روی با نمایشگاه ©سارا خدمه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *