دستمزدها و شرایط کار “اسفناک”: 18000 مراقب به اعتراض در بروکسل پیوستند

حدود 18000 کارمند در بخش مراقبت این هفته تظاهراتی را در بروکسل برگزار کردند و دستمزدها و شرایط کاری “اسفناک” را که در بحبوحه کمبود نیروی کار با آن مواجه هستند محکوم کردند.

بروز گزارش می دهد که اتحادیه ها می گویند که نه دولت فدرال و نه دولت منطقه ای اقدامات حمایتی برای بخش های اجتماعی و بهداشتی را در بودجه سال 2023 لحاظ نکرده اند.

این در حالی است که این بخش‌ها با کمبود نیروی کار، مشکلات در استخدام و اثرات ماندگار همه‌گیری – به ویژه در بخش مراقبت‌های بهداشتی- مواجه هستند.

ایو هلندورف، دبیر اتحادیه CNE، گفت: «تظاهرات موفقیت بزرگی بود. این اتحادیه تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی صبح چهارشنبه را 22500 نفر تخمین زد.

بنرهایی با شعارهایی مانند “مراقبان خسته، بیماران در خطر”، “تشویق کافی نیست” و “مراقبت از سلامت: دست، زمان و مردم، اکنون!”

معترضان گفتند که استخدام به دلیل شرایط کاری غیرقابل دفاع و غیرجذاب در حال غیرممکن شدن است.

یکی از کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی به Bruzz گفت: «شرایط دستمزد و کار اسفناک است.

این امر به طور فزاینده ای رایج می شود که بخشی که قبلاً شش کارمند داشت به دو کارمند تمام وقت کاهش یابد. این بیماری همه گیر شغلی را که قبلاً بسیار دشوار بود، از بین برده است.»

در مواجهه با آنچه اتحادیه‌های کارگری «سرمایه‌گذاری مزمن» از سوی دولت می‌خوانند، آنها خواهان تامین مالی مجدد قابل توجه برای همه بخش‌ها هستند تا شرایط کاری رضایت‌بخش فراهم شود.

این به معنای دستمزد بهتر، قراردادهای پایدار، ساعات کاری ثابت که از قبل مشخص است، کارکنان کافی، جایگزینی فوری و منظم کارکنان غایب، و اجرای اقدامات مشخص برای کاهش بار سلامت روان است.

اتحادیه‌ها همچنین به عدم تعادل بین کار و زندگی اشاره می‌کنند و اینکه چگونه تورم و کاهش قدرت خرید کار را برای هر کارگر، به‌ویژه آن‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند، سخت کرده است.

ایو هلندورف گفت: “کاری که امروز انجام می دهیم زنگ خطر را به صدا در می آورد – پرستاران و دستیاران مراقبت هر کاری که می توانند انجام داده اند، و بیشتر.”

«شرایط فعلی کار به ناچار منجر به کاهش دامنه خدمات و کیفیت مراقبت و همچنین بسته شدن خانه‌های سالمندان و تخت‌های بیمارستانی خواهد شد. ما چنین جامعه ای را نمی خواهیم.

اگر دولت‌های فردا که برای انتخابات بعدی آماده می‌شوند، برنامه‌ای بلندپروازانه برای حرفه‌های ما در نظر نگیرند، مردم عملاً کیفیت مراقبت‌های پایین‌تری خواهند داشت.»

ناتالی لیونت، دبیر SECta Federal، با این موضوع موافقت کرد.

Lionnet گفت: «امروز، ما با کمبود گسترده کارکنان مراقبت مواجه هستیم که تأثیر مستقیمی بر خدمات ارائه شده توسط بیمارستان‌ها و در نتیجه بر رفاه جامعه دارد.

علاوه بر این، با افزایش استفاده از برون سپاری، روابط مراقبت به طور فزاینده ای تجاری می شود. امروز می خواهیم زنگ خطری را به دولت ارسال کنیم. اقدامات کمک باند دیگر کافی نیست.»

اتحادیه ها قصد دارند در اواخر این هفته برای تهیه یک برنامه عملیاتی و مشخص کردن خواسته های خود برای سیاستمداران تشکیل جلسه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *