کپسول های گاز خنده کار دفع زباله بروکسل را مختل می کند

کپسول های دور ریخته شده گاز خنده – که مردم به طور فزاینده ای از آن برای بالا رفتن از هوا استفاده می کنند – به زباله سوزها در بروکسل آسیب می زند.

ظروف خالی اکسید نیتروژن اغلب در خیابان های پایتخت رها می شوند، جایی که رفتگران خیابان آنها را جمع آوری می کنند.

De Standaard گزارش می دهد که تنها در سه هفته اول ژانویه، رفتگران خیابانی نزدیک به دو تن از این قوطی ها را در اندازه های مختلف جمع آوری کردند.

هنگامی که قوطی ها به زباله سوز ختم می شوند، این انفجارها منجر به انفجار می شود.

سخنگوی جمع‌آوری زباله بروکسل پروپرته به De Standaard گفت: «از اکتبر سال گذشته، شاهد افزایش آشکاری بوده‌ایم.

ارتباط واضحی بین مقدار زیاد کارتریج های اکسید نیتروژن و افزایش مصرف مواد مخدر دیده شده است.

در حالی که از اکسید نیتروژن، از جمله به عنوان بی حس کننده دندان و در صنایع غذایی برای تهیه خامه فرم گرفته استفاده می شود، به عنوان یک دارو در بین جوانان محبوبیت فزاینده ای پیدا می کند.

آنها گاز را استنشاق می کنند که سپس حس مسمومیت را القا می کند.

پیلوتو گفت: «بخش زیادی از قوطی‌ها در نزدیکی باشگاه‌ها و بارها یافت می‌شوند.

برخی از این لوله‌های 500 گرمی هستند که به زباله‌های باقی‌مانده ختم می‌شوند و قبلاً چندین بار باعث توقف سه زباله سوز در بروکسل شده‌اند.

زمانی که این سیلندرها کاملا خالی نباشند، انفجارهایی در کوره‌ها رخ می‌دهد که باعث آسیب بزرگ می‌شود. تعمیرات پس از چنین رویدادی هر بار حداقل 48 ساعت طول می کشد.

تعدادی از اقدامات قبلاً برای محدود کردن آسیب‌ها ارائه شده است، مانند بررسی هدفمند کامیون‌هایی که زباله‌ها را وارد می‌کنند، اما Bruxelles Propreté همچنین به دنبال راه‌حل‌های ساختاری برای مقابله با این مشکل در دراز مدت است.

گیرت پیر، معاون بخش نظافت Schaerbeek، که 20 سال در شهرداری بروکسل بوده است، افزایش کپسول های اکسید نیتروژن در زباله ها را “بی سابقه” می خواند.

پیر گفت: «در سال‌های گذشته، گاه به گاه با ظروف کوچکی مواجه می‌شدیم، اما اکنون در مورد حداقل 1000 ظرف در سه ماه گذشته صحبت می‌کنیم، که عمدتاً کپسول‌های اکسید نیتروژن بزرگ‌تر را شامل می‌شود.

این نه تنها برای کسانی که در کوره های زباله سوز کار می کنند، بلکه برای خدمات مجموعه نیز مشکل ایجاد می کند.

پیر توضیح داد: «وقتی زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم، مثلاً از 800 سطل زباله عمومی در خیابان‌های شهرداری، محتویات آن کیسه‌ها را قبل از تحویل زباله به زباله‌سوزها بررسی نمی‌کنیم.

اما این اتفاق می افتد که کامیون های زباله ما در بروکسل پروپرته بررسی می شوند. اگر اکسید نیتروژن پیدا شد، یک اعلان دریافت می کنیم. چندین اخطار منجر به تحریم می شود که ما از آن زمان دریافت کرده ایم.»

پس از دریافت چنین تحریمی، این بدان معناست که کلکسیونرها به مدت پنج روز از دسترسی به کوره های زباله سوز محروم می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، هیچ گزینه دیگری جز ذخیره موقت زباله های خود وجود ندارد.

Bruxelles Propreté یک جایگزین مرتب‌سازی برای شهرداری‌ها پیشنهاد کرده است، اما هزینه‌های اضافی نیز بر عهده آنهاست.

پیر گفت: “یک مرکز پردازش جایگزین نیز گزینه ای نیست، زیرا این مقدار برای ما بیش از دو برابر مقدار فعلی است.”

“این فقط امکان پذیر نیست – بودجه ما به بودجه شهرداری بستگی دارد.”

در این میان، کاهش تعداد کپسول های گاز خنده که به زباله های شهری راه می یابند بعید به نظر می رسد.

پیر گفت: “و زمانی که بتوانیم دوباره از کوره های زباله سوز بروکسل پروپرته استفاده کنیم، نمی توانم تضمین کنم که هیچ کارتریج اکسید نیتروژن در میان زباله های ما وجود ندارد.”

ما نمی توانیم به طور سیستماتیک سطل های زباله خود را فیلتر کنیم. نه بودجه و نه کارمندی برای آن وجود دارد.»

کابینه وزیر دادگستری وینسنت ون کوئیکنبورن گفت در حالی که فروش اکسید نیتروژن به خردسالان ممنوع است، محدود کردن این محصول عملا غیرممکن است.

کارشناسان موافقند: یان تایتگات از KU Leuven توضیح داد که گاز خنده “یک پیشرانه است و باقی می ماند، به عنوان مثال توسط نانواها برای فشار دادن به قوطی های خامه استفاده می شود، یا در بیمارستان ها به عنوان بی حس کننده استفاده می شود.”

اما به گفته تایتگات، سوء استفاده از اکسید نیتروژن یک پدیده نسبتاً جدید است و کاربران اغلب این دارو را به راحتی از طریق اینترنت سفارش می دهند.

تایگات گفت: «این یک داروی نسبتاً کم آستانه و شاید حتی بی ضرر است که اثر آن به تدریج در بین نوجوانان و جوانان محبوب تر شده است.

اما در حالی که استنشاق گاز باعث ایجاد احساس سرخوشی اولیه می شود، «مسمومیت اغلب با عوارضی مانند سردرد، سرگیجه، غش و گاهی اوقات از دست دادن هوشیاری همراه است. با استفاده مکرر و شدید، وابستگی فیزیکی افزایش می یابد و خطر کمبود B12 نیز افزایش می یابد. بنابراین استفاده طولانی مدت می تواند منجر به کم خونی شود.

تایگات توضیح داد که به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است، زیرا اگر آتش – از جمله یک سیگار روشن ساده – در نزدیکی باشد، گاز می تواند منفجر شود. همچنین در هنگام استفاده از گاز تأثیری بر روی اطرافیان دارد.

به گفته انجمن شهرها و شهرداری های فلاندری، همان مشکل سوء استفاده از اکسید نیتروژن در فلاندر نیز رو به افزایش است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *