دستمزد پزشکان، حقوق، تمبر … چه تغییراتی در سال 2023 در راه است؟

به گزارش RTBF، مجموعه ای از خدمات، از مشاوره با پزشک عمومی گرفته تا هزینه پست، از 1 ژانویه افزایش یافته است. سال جدید همچنین نشان‌دهنده تغییراتی در قوانین مربوط به حقوق و مرخصی پدر در میان سایر موارد است.

مشاوره پزشک عمومی به 30 یورو می رسد

قیمت مشاوره با پزشکان عمومی (27.25 یورو در سال 2022) و برخی متخصصان به 30 یورو افزایش می یابد. این نشان دهنده افزایش 0.81 یورو علاوه بر شاخص 7.11٪ است که کل افزایش را به 10٪ می رساند.

حداقل افزایش دستمزد کارگران حقوق بگیر 600 یورو در سال

دستمزد خالص ماهانه، چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، حداقل 50 یورو افزایش خواهد یافت. طبق محاسبات ارائه‌دهنده خدمات منابع انسانی SD Worx، این افزایش حداقل 600 یورو خالص در سال به دلیل تغییرات مالیاتی است.

افزایش تعرفه اجتماعی برق و گاز

بر اساس داده های تنظیم کننده انرژی فدرال (CREG)، تعرفه اجتماعی برای برق و گاز به ترتیب 7.8 درصد و 9.7 درصد افزایش خواهد یافت. حدود 2 میلیون نفر از این تعرفه کاهش یافته و یکسان از تامین کنندگان انرژی برخوردار هستند.

قیمت تمبر 15 درصد افزایش یافت

قیمت تمبر تقریباً 15 درصد افزایش می یابد. تمبر بدون اولویت با 16.8 درصد افزایش به 1.39 یورو می رسد، در حالی که تمبر اولویت دار با 14.8 درصد افزایش به 2.17 یورو می رسد. در مقایسه با سال 2019، قیمت تمبرهای بدون اولویت 46.3 درصد افزایش یافته است، در حالی که هزینه تمبرهای اولویت دار از سال 2017 سه برابر شده است.

هزینه های پست بین المللی در سال 2023 به میزان 21 درصد همراه با هزینه بسته های ملی افزایش می یابد. ارزان ترین بسته (0 تا 2 کیلو) 14.6 درصد افزایش می یابد، از 4.40 یورو به 5.04 یورو. پست ثبت شده در بلژیک با 12.2 درصد افزایش از 7.53 یورو به 8.45 یورو افزایش یافته است.

بازگشت به کار خوداشتغالی پس از دوره ناتوانی

کارگران خوداشتغال با ناتوانی طولانی مدت می توانند بدون مجوز قبلی از مشاور پزشکی خود فعالیت خود را از سر بگیرند. این اقدام از توصیه‌های یک گروه کاری پیروی می‌کند که از انعطاف‌پذیری بیشتر برای افراد خوداشتغالی که می‌خواهند پس از یک دوره ناتوانی به کار بازگردند، حمایت می‌کند.

افزایش قیمت آب در والونیا

قیمت آب که از سال 2014 تغییر نکرده است، در والونیا از 2.62 یورو به 2.80 یورو در هر متر مکعب افزایش می یابد. برای یک مصرف کننده متوسط، این مبلغ 16 یورو اضافی در سال به همراه خواهد داشت. این افزایش مربوط به 190 شهرداری است که توسط شرکت آب والون SWDE (از 262 منطقه در منطقه) خدمات رسانی می شود. دولت والون به درخواست افزایش قیمت توسط SWDE چراغ سبز نشان داد تا هزینه‌های بالاتر برای جذب، ذخیره و توزیع آب به مشتریان را پوشش دهد.

به دست آوردن وضعیت صنعتگر آسان تر است

روال دستیابی به وضعیت صنعتگر دارای گواهی باید مدرن و ساده شود. شرکت‌هایی که وضعیت قانونی ندارند، اکنون می‌توانند درخواست‌هایی را برای به رسمیت شناختن صنعتگران، از جمله مشاغل پذیرایی، ارسال کنند. همچنین برای مشاغلی که فقط فعالیت‌های جزئی صنعتگر را انجام می‌دهند، اعمال می‌شود. این به افراد خوداشتغالی که صنعتگری تنها یکی از تعدادی فعالیت است کمک می کند. این روش برای دسترسی بیشتر دیجیتالی می شود، اگرچه برنامه های کاربردی کاغذی همچنان در جای خود باقی می مانند.

کاهش سود مالیاتی برای نصب ایستگاه های شارژ برق

مزیت مالیاتی برای نصب ایستگاه های شارژ الکتریکی هم برای افراد و هم برای مشاغل کاهش می یابد. این طرح توسط دولت فدرال در سپتامبر 2021 برای کمک به تسریع رشد زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی معرفی شد. مزیت مالیاتی برای افراد، اعم از صاحبان املاک و مستاجران، از 45 درصد به 30 درصد در اول ژانویه 2023 و سپس به 15 درصد در 1 ژانویه 2024 کاهش می یابد. وزیر دارایی فدرال وینسنت ون پتگم (CD&V) می خواهد مردم را به سرمایه گذاری زودتر تشویق کند. نسبت به بعد

پدران و “همکار” 20 روز مرخصی زایمان می گیرند

برای تمام تولدهای جدید، مرخصی برای پدران و والدین مشترک به 20 روز (یا 40 نیم روز) افزایش می یابد. این به دنبال افزایش از 10 به 15 روز در سال 2021 است. هر کارگر، اعم از تمام وقت یا پاره وقت، مستحق 20 روز غیبت در مدت چهار ماه از تاریخ تحویل است. در طول سه روز اول مرخصی زایمان، کارگر تمام حقوق پرداختی توسط کارفرما را حفظ می کند. او برای روزهای بعد از صندوق بیمه درمانی خود کمک هزینه ای دریافت می کند که معادل 82 درصد حقوق ناخالص از دست رفته است.

سیگار کشیدن از سکوهای راه آهن ممنوع شد

SNCB در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که کل بخش ریلی بلژیک از اول ژانویه غیرسیگاری می شود. استعمال دخانیات یا استعمال دخانیات در کل ایستگاه از جمله در فضای باز ممنوع خواهد بود. اقدام جدید شامل تمام 550 ایستگاه در بلژیک می شود.

تمام کپسول های قهوه قابل بازیافت در کیسه های آبی

تمام کپسول های قهوه به همراه سایر نوشیدنی ها، اعم از آلومینیوم یا پلاستیک، را می توان در کیسه های PMC آبی رنگ برای بازیافت ریخت. Fost Plus، سازمانی که مسئول بازیافت زباله‌های خانگی در بلژیک است، می‌گوید در مجموع پنج مرکز دسته‌بندی به‌طور خاص برای دریافت زباله‌ها راه‌اندازی خواهد شد. امیدوار است 4500 تن مواد، 3000 تن آلومینیوم و 1500 تن پلاستیک، عمدتاً مخلوط پلاستیک و پلی پروپیلن، بازیابی شود.

افزایش قیمت جدید برای مشتریان پروکسیموس

شرکت مخابراتی پروکسیموس یک افزایش قیمت جدید به طور متوسط ​​4-6٪ در اکثر خدمات اعمال می کند. افزایش قیمت قبلی آن از 1 می، زمانی که بسته های محبوب فلکس با افزایش ماهانه 3 تا 4 یورو مواجه شدند. افزایش ژانویه مشابه (3 تا 4.50 یورو در ماه) خواهد بود و بیشتر پیشنهادات ترکیبی را شامل می شود. هزینه های اینترنت ثابت نیز گران می شود: هزینه اشتراک Maxi به 54.99 یورو ماهانه و 59.99 یورو برای فیبر نوری افزایش می یابد. برای بسته‌های تلفن همراه، قیمت‌ها برای برخی از محصولات قدیمی‌تر افزایش می‌یابد، در حالی که استفاده از داده‌ها و تماس‌های آنلاین برای مشتریان پیش‌پرداخت گران‌تر خواهد بود. استفاده از خط تلفن ثابت ماهیانه 1.50 یورو به 26.13 یورو افزایش می یابد.

در نهایت، برند ارزان قیمت اسکارلت از روند افزایش قیمت مشابهی پیروی می کند. فرمول آن شامل اینترنت نامحدود از 32 یورو به 34 یورو در ماه می رسد، در حالی که بسته سه گانه (اینترنت، تلویزیون و خط ثابت) از 2 یورو به 42 یورو در ماه افزایش می یابد.

عکس: Belga/Dirk Waem

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *