دولت بروکسل خواستار پروژه هایی برای گسترش شبکه شارژ برق است

بروز گزارش می دهد که دولت بروکسل روز پنجشنبه فراخوانی برای پروژه هایی برای تقویت راه اندازی ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی راه اندازی کرد. همه دارندگان پارکینگ های خصوصی در بروکسل با داشتن چند شرط شانس دریافت یارانه دارند.

به گفته آلن مارون وزیر انتقال آب و هوا، محیط زیست و انرژی، برای واجد شرایط بودن برای دریافت یارانه، ایستگاه های شارژ باید با برق سبز کار کنند، در دسترس عموم باشند و 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس باشند.

تا سال 2035، دولت می خواهد 22000 نقطه شارژ در دسترس عموم نصب کند. فراخوان پروژه هایی که اکنون راه اندازی شده است – تحت نام تحرک کم انتشار – با هدف توسعه زیرساخت های شارژ دور از جاده ها است. هدف این است که فضای عمومی تا حد امکان توسط شبکه شارژ گسترش یافته اشغال شود.

از آنجایی که نصب زیرساخت شارژ به این معنی است که ظرفیت الکتریکی شبکه باید تقویت شود و در نتیجه مستلزم هزینه است، دولت بروکسل آمادگی دارد تا 50 درصد از سرمایه گذاری لازم را تامین کند. کابینه مارون می گوید، علاوه بر مالکان پارکینگ، فراخوان پروژه ها برای شرکت های تاکسیرانی و ارائه دهندگان خدمات لجستیک نیز آزاد است، زیرا برقی شدن ناوگان این بخش ها نقش مهمی در انتقال انرژی منطقه بروکسل دارد.

دولت امسال 500 هزار یورو برای این یارانه ها در نظر گرفته است. درخواست ها تا 15 جولای قابل ارسال است. مارون اشاره می کند که دولت فدرال قبلاً تصمیم گرفته است به کسانی که ایستگاه های شارژ را نصب می کنند، مزایای مالیاتی اعطا کند.

هرکسی که در مورد نصب ایستگاه های شارژ سوالی دارد می تواند با یک “تسهیل کننده زیرساخت شارژ” جدید در بروکسل تماس بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *