عفو بین‌الملل از فیفا 440 میلیون دلار غرامت برای کارگران جام جهانی می‌خواهد

درخواست عفو بین‌الملل با حمایت دیگر سازمان‌های حقوق بشری، پس از انتقاد مکرر از واکنش آهسته هیئت حاکمه فوتبال به شرایط بد کار کارگران در سایت‌های ساختمانی مرتبط با گلوبال در این کشور ثروتمند خلیج فارس صورت می‌گیرد.

سازمان عفو ​​بین‌الملل اعلام کرد: فیفا باید حداقل 440 میلیون دلار (حدود 418 میلیون یورو) برای جبران خسارت صدها هزار کارگر مهاجری که در طول آماده‌سازی برای جام جهانی 2022 قربانی نقض حقوق بشر در قطر شده‌اند، اختصاص دهد. در یک بیانیه.

به گفته این سازمان غیردولتی، این مبلغ که معادل تخصیصی است که 32 تیم شرکت کننده در آن به اشتراک خواهند گذاشت، “حداقل لازم” برای جبران خسارت کارگران و محافظت از آنها در برابر تخلفات بعدی است.

این سازمان به طور خاص به دستمزدهای پرداخت نشده، پرداخت هزینه های استخدام «غیرقانونی» و «گزاف» و همچنین خسارت ناشی از حوادث ناشی از کار اشاره می کند.

این سازمان غیردولتی مستقر در لندن از فیفا خواست تا “با قطر برای اجرای برنامه جامع غرامت با مشارکت کارگران، اتحادیه های کارگری، سازمان بین المللی کار (ILO) و جامعه مدنی همکاری کند.

عفو بین‌الملل متهم کرد، از سال 2010، زمانی که فیفا جام جهانی 2022 را به قطر اعطا کرد، “توهین‌آزاری” این آمادگی را بدون نیاز به “کوچکترین بهبود در شرایط کار” مخدوش کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *