دو فیلم بلژیکی در برگزیده رسمی هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن

دنیای فیلم کوچک اما فشرده بلژیک، انتخاب دو فیلم خود را در جشنواره کن در رقابت رسمی جشن می گیرد، یکی فرانسوی زبان و دیگری فلاندری.

ژان پیر و لوک داردن، برندگان دو نخل طلا از لیژ، فیلم جدید خود یعنی توری و لوکیتا را که نهمین فیلم بلندشان در این رقابت است، ارائه خواهند کرد. در حالی که دومین فیلم لوکاس دهندت، متولد گنت، Close (تصویر شده) اولین نمایش جهانی خود را در کن خواهد داشت. این اولین بار است که یک فیلم فلاندری در رقابت برای دریافت جایزه نخل طلایی است.

از آنجایی که رقابت رسمی معتبرترین رده جشنواره را نشان می دهد و تنها شامل 18 فیلم می شود، این انتخاب نشان دهنده یک شاهکار بزرگ برای صنعت فیلم در حال شکوفایی بلژیک است.

همچنین نشان می‌دهد که جوامع چندزبانه می‌توانند در هنگام نمایش فیلم‌های متعدد از یک کشور مزیت داشته باشند.

در رویداد سال گذشته، Les intranquilles یواخیم لافوس با Un monde لورا واندل در رده برتر رقابت کرد. این دو فیلم فرانسوی نیز با فیلم های فرانسوی رقابت می کنند. در پایان، اولین ویژگی واندل برای دسته «بدون توجه» انتخاب شد، اگرچه از آن زمان تاکنون جوایز بین‌المللی متعددی را به دست آورده است.

آخرین پیشنهاد برادران داردن، داستان دو پناهنده آفریقایی – یک پسر جوان و یک دختر نوجوان – است که دوستی آنها زمانی که آنها در بلژیک مستقر می شوند مورد آزمایش قرار می گیرد.

برای دونت، این دومین باری است که پس از درام ترنس دختر در سال 2018، روی فرش قرمز کن می‌رود، که در رده «بی‌اعتنا» انتخاب شد و با دوربین طلایی بهترین فیلم اول تاج گرفت. حالا او Close را در مورد دوستی از هم پاشیده بین دو پسر نوجوان ارائه می دهد.

جشنواره فیلم کن از 17 تا 28 مه برگزار می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *