دی کرو کمک های بلژیکی را در بازدید از پست های مرزی اوکراین در عمل می بیند

سی کامیون اجاره شده توسط تیم کمک های اولیه و پشتیبانی بلژیک (B-Fast)، 14 کامیون توسط وزارت بهداشت فدرال، و 85 میلیون یورو تاکنون آزاد شده است. به گزارش RTBF، این ارقام فعلی برای کمک های بلژیک پس از تهاجم روسیه به اوکراین است.

نخست‌وزیر الکساندر دی کرو، روز سه‌شنبه هنگام بازدید از کارکنان بشردوستانه در نزدیکی مرز اوکراین، نحوه توزیع و استفاده از این کمک‌ها را دید.

نخست وزیر در ادامه تور «همبستگی» خود در اروپای شرقی، پس از گفتگو با همتای لهستانی خود ماتئوس موراویتسکی، وارد انبار رزشوف در لهستان، در 80 کیلومتری مرز شد. این انبار یک ایستگاه است که از آنجا برخی از تدارکات بشردوستانه به مقصد اوکراین به این کشور جنگ زده می رسد.

در محل، مقامات بشردوستانه بلژیکی با مشورت مقامات محلی، به ویژه حفاظت مدنی اوکراین، کار می کنند و درخواست های آنها را دنبال می کنند. این مواد توسط رانندگانی که منطقه را می شناسند به آن سوی مرز منتقل می شود. کمک‌های بلژیکی به اوکراین تاکنون شامل غذا، ژنراتور، آب آشامیدنی، چادر، دارو، بسته‌های بهداشتی و تجهیزات پزشکی بوده است. دو تحویل جدید در حال آماده سازی بود.

از 85 میلیون یوروی ارائه شده توسط بلژیک، 70 میلیون یورو بین سازمان‌های بین‌المللی فعال در بحران اوکراین مانند دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) یا جهان توزیع می‌شود. برنامه غذایی 15 میلیون یورو باقی مانده به طور خاص از طریق B-Fast، OCHA و یونیسف اختصاص داده شده است.

نخست وزیر دی کرو همچنین از پست مرزی مدیکا، یکی از گذرگاه های اوکراینی هایی که از کشورشان فرار می کنند، بازدید کرد. یونیسف پناهندگان را در Medyka می پذیرد و کمک و اطلاعات اولیه، سیم کارت تلفن و سایر لوازم کوچک را ارائه می دهد. اما آنها اینجا نمی مانند. پناهندگان در صورت لزوم به مراکز پذیرش در داخل لهستان ارجاع داده می شوند.

پناهندگان عمدتاً زنان و کودکان

دانیل تیمم، رئیس ارتباطات یونیسف گفت: «ویژگی این بحران این است که پناهندگان اساساً زنان و کودکانی هستند که مستحق حمایت ویژه هستند. اعتقاد بر این است که سوء استفاده های زیادی صورت می گیرد و قاچاقچیان انسان در مرزها کار می کنند و ما باید از این امر جلوگیری کنیم.

یونیسف توصیه های عملی به پناهندگان ارائه می دهد، از جمله اینکه چگونه از خود در برابر قاچاقچیان محافظت کنند. همچنین در آموزش تخصصی مرزبانان شرکت می کند، با مقامات لهستانی همکاری می کند و کمک های روانی ارائه می کند. تیمه گفت: “ما با افرادی روبرو هستیم که بخشی از زندگی خود را پشت سر گذاشته اند، اغلب اقوام، و چیزهای وحشتناکی دیده اند.”

در کنار این سازمان های به رسمیت شناخته شده، بسیاری از ابتکارات خصوصی شکوفا شده است، با افراد زیادی از سراسر اروپا برای کمک به پناهندگان اوکراینی. همه اینها به عبور از مرز مدیکا هوای بازاری بداهه را می دهد که در آن کارگران سازمان های غیردولتی، افسران پلیس، نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه، داوطلبان خصوصی و حتی سرگرمی های خیابانی دست و پا می زنند.

در میان کسانی که با دی کرو ملاقات کردند، فلیکس دریسون، مدیر مدرسه سابق لیژ بود که شش هفته پیش انجمن همبستگی لیژ-اوکراین را تأسیس کرد. سازمان او انتقال پناهندگان به بلژیک را از طریق بازیگران محلی و پذیرش آنها در خانواده ها سازماندهی می کند.

در حالی که هزاران نفر به دلیل درگیری مجبور به ترک خانه های خود شده اند، با توجه به تعداد افرادی که در Medyka منتظر بازگشت به اوکراین هستند، مشخص است که بسیاری نیز در حال بازگشت به کشور خود هستند. بر اساس آمارهای اخیر وزارت کشور اوکراین، 500000 نفر بازگشته اند، حتی اگر این گاهی موقتی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *