تا 2000 یورو برای کار در فلاندر: CD&V می خواهد کارجویان والون و بروکسل را به شمال کشور جذب کند.

عبور از مرز، حتی اگر فقط زبانی باشد، بین والونیا، بروکسل و فلاندر برای یافتن شغل، امری عادی نیست. وضعیتی که CD&V مایل است با جذب کارگران بیشتر از بلژیک فرانسوی زبان به شمال کشور آن را برطرف کند.

دموکرات‌های مسیحی فلاندری در واقع الف “کمبود باور نکردنی در بازار کار، […] 3 از 4 شرکت فلاندری در یافتن نامزدهای پست های خالی با مشکلات جدی روبرو هستند.. طلا، “تمام استعدادهای بالقوه، از جمله استعدادهای حاضر در والونیا و بروکسل، باید جذب شوند.”، بر نماینده فلاندری Robrecht Bothuyne (CD&V) تاکید می کند. “در طول ده سال گذشته، 10000 والونی کمتر به فلاندر رفته اند تا در آنجا کار کنند. در عین حال، تعداد بیشتری از آنها به کشورهای همسایه رفته اند. بنابراین فلاندر مقصد جذابی نیست. برای جویندگان کار والونی.”، پشیمان می شود. مشکلی که حزب او می خواهد آن را برطرف کند.

تقویت همکاری بین دستگاه های مسئول

اولین راه مربوط به همکاری بین دفاتر کار منطقه ای، یعنی VDAB، Actiris و Forem است. “تجدید توافقنامه همکاری بین VDAB و Actiris، با موفقیت بزرگ کمپین در بروکسل “Een job, it’s also a job”، نشان می دهد که تشویق تحرک بین منطقه ای نتیجه می دهد.”در بیانیه حزب آمده است. “این باید منجر به یک تلاش دائمی شود”، نماینده Bothuyne اضافه می کند که در حال بررسی مشارکت های مشابه در والونیا، به ویژه از طریق کمپین های تبلیغاتی و در شبکه های اجتماعی است.

بنابراین با پیوستن به نیروها، یافتن راه حل های اشتغال در سطح ملی آسان تر خواهد بود. به جای فراخواندن کارگرانی از آفریقا، اروپای جنوبی یا شرقی، راه حل ممکن است در کشور ما باشد، در آن سوی مرز زبانی.»

کمک و مشوق برای آمدن به فلاندر

علاوه بر این، CD&V یادآوری می کند که فلاندر قبلاً ابزارهایی برای جذب کارگران به آن دارد. او به عنوان مثال به پاداش های شغلی برای درآمدهای پایین، کاهش هزینه های ثبت نام اشاره می کند.“CD&V به سادگی می خواهد آنها را حذف کند”) برای خانه اولی یا حتی آموزش رایگان زبان. ناگفته نماند تحرک که نباید از آن غافل شد. “با تشویق تحرک فیزیکی، ما می خواهیم دسترسی به محل کار را برای مسافران ساده کنیم. از طریق بودجه تحرک، ما یک مشوق مالیاتی برای تشویق کارگران به زندگی نزدیک‌تر به دفترشان ارائه می‌کنیم، که به کارگران اجازه می‌دهد راه‌حل‌های تحرک پایدار را انتخاب کنند.، جزئیات Robrecht Bothuyne.

ادغام در بافت اجتماعی محلی، انطباق قوانین در حال اجرا، تعریف بهتر نقش دفاتر کار و حمایت از استقرار در خاک فلاندری نیز باید بخشی جدایی ناپذیر از رویکرد جذب کارگران از والونیا و بروکسل باشد.

از کارهایی که در جاهای دیگر انجام می شود الهام بگیرید

در نهایت، در الهام گرفتن از اقدامات مؤثری که قبلاً در کشورهای دیگر وجود دارد، تردید نکنید. بنابراین معاون فلاندری امکان ارائه را تحت شرایط خاص (“بیش از 60 کیلومتر دورتر زندگی کنید و حداقل 6 ماه کار کنید”) حمایت مالی برای افرادی که مایل به آمدن و کار در منطقه فلاندرز هستند. از طریق مثال‌های تحلیل‌شده در کشورهای خارجی، یادآوری می‌کنیم که برای جلوگیری از مشکلات نقدینگی، مهم است که بخشی از کمک‌های مالی از قبل در دسترس باشد.او ادامه می دهد و با اشاره به میانگین هزینه های 1165 یورویی برای یک کارگر در حال مهاجرت به آلمان و تا 1800 یورو در استرالیا می گوید. بر این اساس حداکثر مبلغ 2000 یورو برای ما منطقی به نظر می رسد.، با امکان تعدیل در حین ارزیابی اقدام.

یک کوچک “پشت به پشت” برای متقاعد کردن کارگران آماده برای برداشتن گام به سوی فلاندر. “با تقویت تحرک بین منطقه ای، می توانیم به یک عملیات برد-برد سه گانه دست یابیم: ارائه یک شغل پایدار به جویندگان کار، اجازه دادن به کارفرمایان برای پر کردن یک موقعیت خالی، و اجازه دادن به تامین اجتماعی برای کاهش ضرر و زیان خود و افزایش درآمد.”، نتیجه گیری می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *